Volvo FH Truck 2020

0
29

Volvo FH Truck rv:2020

Volvo FH vybavené paketem technologických inovací I-Save a novým motorem D13TC s technologií Turbo Compound je přednostně určené pro mezinárodní dálkovou dopravu. Nová technologie TC využívá energii výfukových spalin pro zvýšení točivého momentu až o 300 Nm na 2600 Nm u verze FH 460 a 2800 Nm u testovaného motoru FH 500. Současně by měl vykazovat úsporu paliva až 7 %. A když už jsme u čísel, tak Volvo současně avizuje, že nová řada vozidel s motorem D13TC již nebude označována zaokrouhleným trojčíslím výkonu motoru v koních, ale právě velkým logem na boku budky signalizující maximální točivý moment, v konkrétním případě 2800 Nm.

Novou strategii řazení automatizované převodovky I-Shift ve spolupráci s tempomatem I-See jsem zaznamenal hned v prvním táhlém stoupání. Tempomat nechal rozjet soupravu pod kopcem na 95 km/h, zařazen byl 12 rychlostní stupeň a Volvo FH TC velmi svižně mířilo k vrcholu. Zhruba ve dvou třetinách táhlého kopce jsem podřadil na 11 rychlostní stupeň a krátce před horizontem, kdy bych očekával podřazení ještě o jeden stupeň níže, protože ručička otáčkoměru už balancovala na hodnotě pod 900 min-1, se vozidlo se zařazeným 11 rychlostním stupněm a rychlostí těsně nad 70 km/h zvolna přehouplo přes horizont. Žádné „plachtění“ na volnoběh, tak jak jsem očekával, se ale nekonalo. Velmi rychle převodovka přeřadila o stupeň výše a v následném klesání tak postupně došlo k brždění motorem, a tím i šetření paliva. 

Zanechat komentář

Please enter your comment!
Please enter your name here