Tesla Model Y Crash test rv:2022
V posledním kole nárazových testů Euro NCAP se Tesla Model Y stala vozem s nejvyšším skóre, který kdy bezpečnostní hlídač testoval. Modely testované Euro NCAP byly dvoumotorové varianty Long Range a Performance, přičemž vozy byly vyráběny v Gigafactory společnosti Tesla v Berlíně v Německu. Model Y získal v testech plných pět hvězdiček a podle výsledků toto hodnocení platí pro modely s levostranným řízením (LHD) i pravostranným řízením (RHD).
Tesla Model Y měla působivé představení jak v kategorii ochrany dospělých cestujících – kde zaznamenala 97% skóre, čímž si zajistila působivých 36,9 z možných 38 bodů (ztráta hlavně v testu čelního nárazu), tak i v kategorii Safety Assist, kde získal téměř dokonalé skóre 15,7 bodu ze 16 (98 procent), přičemž ztratil 0,3 bodu pouze v kritériu autonomního nouzového brzdění auto-to-car.
V kategorii Ochrana dětských cestujících získal Model Y skóre 43 bodů z možných 49 bodů (87 procent), přičemž elektrické SUV ztratilo všechny body v části bezpečnostních prvků, protože postrádalo dětský zádržný systém. Sedadlo spolujezdce a prostřední sedadlo druhé řady. Podobně si vedl v kategorii zranitelných účastníků silničního provozu, kde získal hodnocení 82 procent (skóre 44,8 z 54 bodů), přičemž hlavní oblastí ztráty bodů byla ochrana hlavy chodce při nárazu.
V testech Euro NCAP navíc systém Vision Modelu Y, pouze kamerou fungoval dobře při předcházení kolizím s jinými vozy, cyklisty a chodci.
Generální tajemník Euro NCAP, Michiel van Ratingen, řekl: „Blahopřejeme společnosti Tesla ke skutečně vynikajícímu, rekordnímu hodnocení Modelu Y. Tesla ukázala, že nic jiného než to nejlepší pro ni není dost dobré, a doufáme, že je uvidíme pokračovat v aspiraci na tento cíl i v budoucnu.“ Zdá se, že dlouho očekávaný vstup Tesly do Indie byl odložen na neurčito, přičemž značka nedokázala přesvědčit indickou vládu, aby snížila cla na dovážená elektrická vozidla (EV).