Toyota Crown rv:2023
Toyota Crown byla prvním japonským vozem prodávaným ve Spojených státech, ale prodej byl v roce 1972 po 14 letech ukončen.
Navzdory své smrti v Americe Crown nadále žila v zámoří a změnila se v něco docela zajímavého, protože japonský model měl pohon zadních kol a výkonný hybridní pohon.
Auto se nyní triumfálně vrací do Ameriky, ale není to koruna, kterou mnoho lidí očekávalo. Místo toho se Toyota rozhodla přetvořit plnohodnotný sedan pro éru crossoverů.
Vzhledem k tomu, že Avalon se na konci roku představí, Toyota jej účinně nahrazuje korunou inspirovanou crossoverem, která se vyznačuje „důmyslným designem s vyšší jízdní výškou“. Tento přístup vyzkoušelo několik výrobců automobilů, ale modely jako Honda Accord Crosstour a Volvo S60 Cross Country nebyly příliš úspěšné.
Zůstává nejasné, zda Crown postihne podobný osud, ale model se vyznačuje přední maskou inspirovanou bZ4X se štíhlými světlomety a širokým sáním, které je z velké části blokováno. Pokračujeme-li dále vzadu, můžeme vidět plastové obložení karoserie, elegantní čelní sklo a 19 nebo 21palcová kola.
Design se nepochybně ukáže jako kontroverzní a názory budou dále rozděleny dostupným dvoubarevným lakem Platinum. Černý lak se táhne od kapoty až po kufr a kontrastuje s karoserií Oxygen White, Heavy Metal, Supersonic Red nebo Bronze Age.
Když necháme lak stranou, Crown měří 194 palců (4 928 mm) na délku, 72,4 palců (1 839 mm) na šířku a 60,6 palců (1 539 mm) na výšku s rozvorem 112,2 palců (2 850 mm). To znamená, že model je o 1,9 palce (48 mm) kratší, o 0,4 palce (10 mm) užší a o 4,1 palce (104 mm) vyšší než Avalon s rozvorem, který je o 0,8 palce (20 mm) menší.
Zatímco vnější styl se ukáže jako rozdělující, interiér je přitažlivější, protože je pěkně vybaven 12,3palcovým digitálním přístrojovým štítem a 12,3palcovým multimediálním informačním a zábavním systémem Toyota Audio. Ten nabízí cloudovou navigaci, bezdrátové aktualizace a inteligentního asistenta, který reaguje na buzení „Hey, Toyota“.
Když už mluvíme o výbavě, základní model Crown XLE je vybaven vyhřívanými předními sedadly s možností nastavení elektrického napájení v osmi směrech a také látkovým a Softexovým čalouněním. Spojuje je dvouzónová klimatizace, bezdrátová nabíječka smartphonu a audiosystém se šesti reproduktory.
Pod kapotou se nachází standardní hybridní pohonné ústrojí, které obsahuje 2,5litrový čtyřválcový motor, dva elektromotory, elektronicky řízenou plynule měnitelnou převodovku a nově vyvinutou vysoce výkonnou bipolární nikl-metal hydridovou baterii. Toyota nezveřejnila specifikace výkonu, ale uvedla, že se očekává, že verze XLE a Limited vrátí 38 mpg.