Suzuki S-Cross 2022

0
8

Suzuki S-Cross 1.4 BoosterJet 4×4 rv:2022

Po dobrých osmi letech výroby bylo nahrazeno kompaktní SUV Suzuki SX4 S-Cross: Nová generace se nazývá S-Cross, má volitelný pohon všech kol a pouze hybridní zážehové motory. Testovací jízda.

Suzuki S-Cross nejprve jako mild hybrid, později jako full hybrid

Motor o výkonu 129 koní z předchůdce s technologií 48 V

Cena: od 29.290 Euro

Suzuki je nejen považována za malou automobilovou značku, ale také za značku SUV. Japonci si tak udržují svou modelovou řadu a nejenže mají Vitara jako trvalého favorita v programu, ale dokonce přidali na horním konci Across (identický v konstrukci s Toyotou RAV4). A nyní SX4 S-Cross jako kompaktní SUV má svého nástupce s názvem S-Cross. To by mohlo být atraktivní jako rodinné auto pro mnohé, pro které je Vitara, která je dlouhá pouze 4,17 metru, příliš malá a Across příliš drahá (od přibližně 55 000 eur).

Vždyť S-Cross s kompaktní délkou 4,30 metru je všechno možné, jen ne strach z garáží a jen o dva centimetry delší než Golf – čemuž na první pohled možná těžko uvěříte. Protože nová generace vypadá mnohem podsaditější ve srovnání s rozhodně neškodným předchůdcem. Vpředu je velká mřížka chladiče a vzadu vysoko umístěný, souvislý světelný pás – vzhled je již výraznější. Stručně řečeno, nový vypadá spíše jako SUV než starý.

Pokud jde o pohon, S-Cross se zpočátku spoléhá na zážehový motor 1,4 litru o výkonu 95 kW / 129 koní od svého předchůdce, který je díky nové 48voltové mild hybridní technologii považován za ekonomičtější než dříve. Integrovaný startérgenerátor (ISG) podporuje spalovací motor s výkonem až 10 kW při akceleraci a rozjezdu. Jak je u mild hybridů obvyklé, při jízdě si ničeho nevšimnete, protože vozidlo se s ním nemůže pohybovat čistě elektricky. Přenos výkonu probíhá prostřednictvím manuální šestistupňové převodovky, volitelně je k dispozici šestistupňová automatická převodovka (příplatek 1500 Euro). Ten lze také kombinovat s pohonem všech kol v nejvyšší výbavové linii.

Mild hybrid s dobrým jízdním výkonem
Při prvních testovacích jízdách s automatickou převodovkou se kombinace zdála docela živá a silná a extrémně otáčející, ale také pithy-hlasitá, když se ukázala. Těsně pod (s pohonem předních kol) a něco málo přes deset sekund (model s pohonem všech kol) pro zrychlení z 0 na 100 km/h vždy stačí maximální rychlost 195 km/h. Koneckonců, sportovní vůz se na S-Crossu neztratil: V rychlých zatáčkách se karoserie naklání více než například u Fordu Kuga nebo VW Tiguan – pohodlná chůze je pro ni prostě nejlepší.

Pak lze snadno dosáhnout spotřeby se šestkou před desetinnou čárkou, jak ukázala první zkušební jízda. U benzínového SUV je to docela ekonomické, takže otázka nafty již ve skutečnosti nevzniká – Suzuki ji ani nenabízí.

Zanechat komentář

Please enter your comment!
Please enter your name here