Maserati GranTurismo rv:2023 – které se má objevit koncem příštího roku – vypadá spíše jako facelift než jako zcela nové auto, ale má pod slupkou důležité nové technologie.
Maserati u svého nového GranTurismo prvního nového modelu po 15 letech, uspělo v poskytnutí volby mezi plně elektrickým a benzínovým pohonem z dřívější doby, a to za použití stejného podvozku, systému pohonu všech kol a karoserie.
Bateriové elektrické GranTurismo se nazývá Folgore – italsky blesk – a existují dvě benzinové verze: Modena střední třídy a Traťové Trofeo, obě s pohonem všech kol.
Základní čísla pro Folgore jsou 610 kW a zrychlení z 0 na 100 km/h za 2,7 sekundy se třemi elektromotory – i když zatím od Maserati není nic známo o tom, jak daleko může Folgore ujet na nabití.
V8 je mrtvý, nahrazený 3,0litrovým twin-turbo Nettuno V6 ze supercaru MC20 – který v Modeně udává 360 kW/600 Nm a 3,9 sekundy na 100 km/h a v Trofeu 405 kW/650 Nm a 3,5 sekundy.
Folgore upoutá pozornost GranTurismo díky všemu od svého 800voltového elektrického systému – využívajícího 83kWh (použitelné; nebo 92,5kWh hrubé) baterie vyvinuté a vyrobené společností Maserati v Itálii – až po třímotorový pohonný systém a čtyři úrovně regenerace. Řazení ovládané pádly používanými pro řazení u benzínových modelů.
Ale pro mnoho nadšených řidičů bude zajímavá jeho obří baterie ve tvaru T – nazývaná „T-bone“ – která se zasouvá do stejného prostoru jako motor, převodovka a ocasní hřídel vozu s benzínovým motorem.
Ačkoli je Folgore asi o 400 kg těžší než benzínová verze a ztrácí 40 litrů zavazadlového prostoru, centrální umístění baterie a nízko posazené umístění údajně neovlivňují výkon ani ovladatelnost.