Ford Mustang 2.3 liter Ecoboost rv:2024
Od představení původního Fordu Mustang na světové výstavě v roce 1964 uplynulo téměř 60 let. Zbytek je automobilová historie, Stang se stal okamžitě hitem a v podstatě vynalezl žánr pony-car. Nyní po téměř šesti desetiletích a bezpočtu evolucí, přichází Ford Mustang 2024 a signalizuje začátek sedmé generace – a možná i posledních na benzín.
Jistě, design sedmé generace Mustangu je spíše evoluční než revoluční, ale jeho karoserie je zcela nová a znatelně drsnější než dříve. Předchozí generace byla navržena pro globální publikum a ta nová rozhodně zachovává atraktivní proporce svého předchůdce. Jeho přední část je hranatější a říká se, že je inspirována původním Mustangem, ale jeho nové světlomety s prvky třípříčkových LED jsou moderní. Jeho třípruhová zadní světla zůstávají charakteristickým detailem, ale jsou výraznější než kdy jindy. Boky vozu jsou také širší a zadní převis je kratší.
Nejdramatičtějším rozdílem mezi novým Mustangem a předchozími verzemi je bezpochyby jeho interiér. Pryč je klasický design přístrojové desky „double bubble“. Místo toho nyní kokpit obsahuje uspořádání více zaměřené na řidiče, kterému dominují digitální displeje. Většina Mustangů 2024 má masivní skleněný panel, který kombinuje 12,4palcový přístrojový panel a 13,2palcový dotykový displej; základní model má obrazovky stejné velikosti, ale jsou oddělené. Nový vzhled interiéru je velkým zlomem od tradice, ale Ford řekl, že má oslovit mladší demografické skupiny lidí, kteří vyrostli na videohrách.
Mustang 2024 je nadále nabízen jako kupé nebo kabriolet. Oba typy karoserie jsou také stále k dispozici s přeplňovaným 2,3litrovým řadovým čtyřválcem EcoBoost nebo 5,0litrovým V-8 Coyote. Oba motory však byly pro nejnovější generaci značně přepracovány a každý lze identifikovat podle charakteristických detailů přední části, jako je větší mřížka chladiče a otvory pro přívod vzduchu u modelů GT s V-8.