Maserati MC20 rv:2022
Motor: V6, 3,0 l, 630 k, 730 Nm
0-100 (km/h): 2,88 s
0-200 (km/h): 8,8 s
Nejvyšší rychlost: 326 km/h
8stupňová dvouspojková převodovka
Motor, převodovka a výkon
Maserati využívá MC20 jako příležitost k uvedení zcela nového motoru V6 s dvojitým turbodmychadlem, který poskytuje výkon 630 koní. Nový motor, nazvaný Nettuno, používá jedinečný systém s dvojitým spalováním převzatý ze závodních vozů Formule 1 a je spojen s osmistupňovou automatickou převodovkou. Maserati tvrdí, že čas od nuly do 100 kilometrů za hodinu je méně než tři sekundy a maximální rychlost přes 200 mil za hodinu. Kromě benzínového modelu maserati říká, že na trh bude brzy uvedena plně elektrická varianta MC20 s pohonem všech kol, což znamená první vpád italské luxusní značky do elektrifikace. Společnost ještě nezveřejnila podrobnosti o baterii nebo elektromotorech, ale očekáváme, že se brzy dozvíme více o modelu EV. Po krátké zkušební jízdě benzínového MC20 jsme byli ohromeni odezvou škrticí klapky a lineárním přenosem výkonu hnacího ústrojí. Jak se dalo očekávat, MC20 je neuvěřitelně rychlý a ovládání je vhodné pro závodní vozy. Navzdory nadpozemskému výkonu MC20 je jeho zážitek z jízdy kultivovaný a s adaptivním odpružením v nejpohodlnějším režimu zachycuje nerovnosti dostatečně dobře, aby zvážil každodenní jízdu nebo výlet.