Honda CR-V rv:2023
Žíznivý přeplňovaný zážehový motor je minulostí: Honda CR-V je k dispozici pouze s mimořádným hybridním pohonem. S ním musel soutěžit v testu ADAC – a pak se osvědčit ve vytrvalostním testu.
Doménou Hondy CR-V Hybrid je jízda
Velkorysý prostor pro pohodovou cestu
V praxi je spotřeba šesti litrů
Tento vůz se zatím téměř nedostal do titulků. Model existuje již více než 25 let: Honda nabízí SUV s názvem CR-V od roku 1996, po dlouhou dobu pouze s poměrně žíznivým benzínovým motorem o objemu 2,0 litru. Teprve v roce 2004 přidala Honda do své řady úsporný vznětový motor. Mezitím je k dispozici pouze hybridní verze, volitelně s pohonem předních nebo všech kol.
Poslání je tedy jasné: hybridní pohon se zkratkou e:HEV známý z modelu Jazz musí být poměřován s jeho tvrzením o snížení spotřeby paliva, stejně jako u nafty. Pokud se mu to nepodaří v praxi, komplikovaná technologie nedává moc smysl. Dokáže však CR-V Hybrid tyto požadavky splnit?
V Hondě CR-V Hybrid však byl poměr hlavního a pomocného pohonu obrácen. S výkonem 135 kW/184 k má elektromotor v Hondě výrazně větší výkon než spalovací motor, který poskytuje maximálně 107 kW/146 k. Myšlenka za tím: Elektromotor by měl být zodpovědný za pohon kol, spalovací motor za poskytování požadované energie. Honda s sebou samozřejmě bere i výslednou rekuperační energii.
V praxi lze rozlišit tři provozní stavy Hondy CR-V e:HEV. Na jedné straně elektrická jízda bez běžícího spalovacího motoru: to se děje s nízkými požadavky na zatížení, například když se auto pohybuje ve městě. Dodávka energie v baterii je však velmi omezená na 1,5 kWh, takže pouze krátké vzdálenosti mohou být poháněny výhradně elektromotorem a elektřinou z baterie. „EV Drive“ se neliší od konvenčního hybridního vozidla.
Druhý provozní režim hondy CR-V Hybrid začíná, když se energie v akumulátoru stává vzácnou – zejména se zvýšenými požadavky na energii pro rychlé zrychlení a při vysokých rychlostech na dálnici. V tomto provozním stavu – a to je rozhodující rozdíl – spalovací motor pohání integrovaný generátor pouze k výrobě elektřiny. Spalovací motor běží, ale auto stále jezdí čistě elektricky. Honda nazývá tento provozní stav „Hybrid Drive“.
Za třetí – a nyní je to komplikovanější – stále existuje provozní stav, ve kterém je spalovací motor připojen přímo k hnací nápravě pomocí spojky, zatímco elektromotor je odpojen. Nyní je pohon zcela převzat spalovacím motorem. Elektrický trakční stroj odpočívá.
Tento třetí provozní režim, přezdívaný Hondou „Motor Drive“, nastává pouze tehdy, když je požadavek na zatížení téměř stejný jako výkon, který spalovací motor dodává ve svém takzvaném nejlepším bodě. Vzhledem k tomu, že Honda nemá převodovku, je tomu tak při rychlosti mezi 80 a 120 km / h, když auto takto klouže.
Při vyšších rychlostech se systém vrátí do druhého provozního stavu, hybridního režimu: elektromotor převezme trakci, spalovací motor poskytuje výkon.