Volkswagen Tiguan Allspace Exterior rv:2023
Tiguan 2023, je blízký menšímu, levnějšímu a méně výkonnému VW Taos. Čistý, konzervativní vnější styl se přenáší i do interiéru, který u modelů s pohonem předních kol zahrnuje malou třetí řadu sedadel.
Pod kapotou 2,0litrový turbo-4 o výkonu 184 k poskytuje slušný výkon a dobře si rozumí se standardní 8stupňovou automatickou převodovkou. Tiguan je naladěn pro měkkou a pohodlnou jízdu ve většině konfigurací, i když verze R-Line mohou být se svými většími koly trochu tvrdé.
Hodnoty spotřeby paliva mezi 25 a 26 mpg dohromady však patří k nejnižšímu konci segmentu malých SUV.
Na druhou stranu má Tiguan prostornou kabinu s vynikajícím prostorem ve druhé řadě a velkým nákladovým prostorem. Jeho obyčejná palubní deska obsahuje poměrně jednoduchý informační a zábavní systém se standardním kabelovým a volitelným bezdrátovým připojením Apple CarPlay a Android Auto.
Řada prvků pro zabránění nárazu je součástí standardní výbavy a Tiguan získal ocenění Top Safety Pick+ od IIHS.
Kolik stojí Volkswagen Tiguan 2023?
Letos začíná sestava Tiguan na 27 885 dolarech, respektive 29 385 dolarech s pohonem všech kol.
Středním výbava Tiguanu SE je za přibližně 33 000 $ s pohonem všech kol. Tato verze také zahrnuje bezdrátovou kompatibilitu s chytrými telefony a dvouzónovou automatickou klimatizaci.
S 2,0litrovým turbo-4 pod kapotou o výkonu 184 koní se Tiguan dostává do středu třídy kompaktních SUV. Tento motor je plynulý a dobře se spáruje s 8stupňovou automatickou převodovkou pro rychlé řazení nahoru při líné jízdě nebo rychlé podřazování, když jste vyzváni k předjetí. Off-the-line zrychlení však může vyžadovat plné sešlápnutí plynového pedálu.
Rádi bychom také viděli řadicí páky pro jízdu v kopcích, ale nejsou nabízeny na Tiguanu.
Nejvíce nás ohromila pohodlná jízda Tiguanu. Nezávislé zavěšení je vyladěno pro měkké reakce, zejména u 17- a 18palcových kol ve výbavách S a SE. Verze R-Line jezdí na větších 19- nebo 20palcových kolech, která jakoby míjejí smysl. Jsou tužší, aniž by byly ve skutečnosti sportovnější, protože žádná verze nemá zvlášť citlivé řízení.