Volkswagen Multivan 2022

0
10

Volkswagen Multivan T7 2.0 TSI rv:2022

Zůstane Multivan tím všestranným, jakým býval? Multivan T6.1 byl nedávno nabízen ve dvou délkách, 4,9 a 5,3 metru, a dvou rozvorech – 3,0 a 3,4 metru. T7 přichází s delším rozvorem: mezi nápravami ponechává prostor 312 centimetrů. Stále je na výběr ze dvou délek: varianta s krátkým převisem je dlouhá 4,97 metru, tedy o sedm centimetrů déle než dosud. Expanzní stupeň s dlouhým převisem vzadu je dlouhý 5,17 metru; je tedy o něco kratší než předchozí dlouhá verze.

Multivan T7 s výškou 1,94 metru je o čtyři centimetry širší, se zrcadly o 2,25 metru méně než dříve. Není divu, že nový Bulli není velké městské auto; druhý pruh na úzkých dálničních stavbách byl a zůstává poměrně tabu. Větší a efektivnější je však změněná výška. Při 1,91 metru je T7 o šest centimetrů nižší než T6,1. Na jedné straně to znamená, že s novým Multivanem můžete konečně bez obav vjet do jakékoliv parkovací garáže.

Na druhou stranu, čelní plocha se také zmenšuje s výškou. Inženýrům VW se také podařilo snížit součinitel odporu vzduchu celé karoserie – z 0,35 na 0,30. To znamená, že T7 musí spotřebovat výrazně méně energie, aby zlomil odpor vzduchu. To snižuje spotřebu a emise znečišťujících látek. V ideálním případě by měly být emise CO2 sníženy o 28 g na kilometr: většina alternativ mild hybridního pohonu o tom může jen snít. Nový autobus VW tak získal talent.

Multivan T7 také nabízí více než dostatek úložného prostoru. Model s krátkým převisem pojme 461 až 2 425 litrů, model s dlouhými 661 až 2 625. Pokud odstraníte všechna sedadla a zaplníte prostor pro cestující až po střechu, můžete dokonce uložit více než 4 000 litrů. Tolik k praktickým talentům. Přecházíme na technologie. Multivan T6.1 z roku 2019 byl v podstatě a v podstatě T5 z roku 2003: samozřejmě s moderními motory a současnou technologií. T7 nyní využívá platformu Golf, kterou lze vidět mimo jiné v řadě motorů.

Vznětové motory se při uvedení na trh nenacházejí; V roce 2022 však bude vznětový motor o výkonu 150 koní předložen později. Dříve či později však budou diesely nahrazeny plug-in hybridním motorem 1,4 eHybrid s celkovým výkonem 218 koní (kombinovaná spotřeba paliva: 1,6 litru nebo 14,6 kWh na 100 km a 37 g/km CO2 a třída energetické účinnosti A+++). Pracuje s 6stupňovou dvouspojkovou převodovkou, ve které je zapojen elektromotor; spalovací motory T7 jsou všechny připojeny k 7stupňovému DSG. Zpět na PHEV. Se synchronním motorem o výkonu 116 koní se elektricky spouští, dokud není baterie o kapacitě 10 kWh prázdná. Podle normy WLTP je tomu tak po téměř 50 kilometrech.

Multivan je k dispozici také jako plug-in hybridní
V praxi to bude více než 40 kilometrů, které Multivan T7 jako PHEV dokáže pokrýt čistě elektricky. Při plném zatížení se v každém případě zapojí 1,4litrový čtyřválcový přeplňovaný zážehový motor. Pokud by měl převzít sám, benzínový motor o výkonu 150 koní má ale slyšitelně problémy s pohotovostní hmotností dobrých 2,1 tuny – zvláště když na háku stále visí 1,6 tuny. Pokud chcete s autobusem VW jet ještě dále, musíte být trpěliví a počkat na bateriový elektrický ID.Buzz; na trh bude uveden nejdříve v příštím roce.

Přestože má motor 1.5 TSI pouze 136 koní, funguje přinejmenším stejně dobře jako starší zážehový motor PHEV (kombinovaná spotřeba paliva NEDC/WLTP: 6,7/7,8 litru na 100 km a 154/177 g/km CO2 a třída energetické účinnosti A). Ale má také menší váhu k pohybu. Bez přídavné baterie váží autobus VW méně než dvě tuny; to je také o 200 kilogramů méně než dříve.

Zanechat komentář

Please enter your comment!
Please enter your name here