SUZUKI – S-CROSS rv:2022 – ALLGRIP 4WD – 1.4 BoosterJet 48V 6MT Elegance
Zákazníci S-Cross mají prozatím pouze jednu možnost motoru: 1,4litrový zážehový agregát s mild-hybridní technologií. To zní fantasticky, ale zdaleka to není tak sofistikované jako plně a plug-in hybridní systémy dostupné u některých jiných modelů této třídy. Je to oslavovaný systém stop-start, který umožňuje motoru vypnout se dříve a pomáhá mu zhasnout, když sešlápnete nohu, čímž pomáhá šetřit palivo.
Tento motor je každopádně nabízen s výběrem šestistupňové manuální a automatické převodovky, přičemž obě jsou k dispozici s pohonem předních nebo čtyř kol. Nicméně nejvyšší výbava Ultra, kterou jsme testovali, je standardně dodávána s pohonem všech kol.
Na asfaltu si vede dobře, motor o výkonu 129k se ukázal jako kultivovaný a přijatelně výkonný. Zatímco šestistupňová manuální převodovka je dostatečně uhlazená, aniž by byla nějak zvlášť působivá. Totéž bychom mohli říci o čase z 0-100 km/h za 10,2 sekundy, ale na těchto věcech v autě jako je tento prostě nezáleží. Je dostatečně rychlý a celkem snadno se s ním jezdí.