Peugeot 308 SW rv:2022
Pokud jde o design kokpitu, francouzsko-francouzské ženy jdou s novým Peugeotem 308 SW (2022) jako obvykle svou vlastní cestou. Během první zkušební jízdy řídíme kompaktní vozidlo přes neobvykle malý volant, zcela digitální, široce přizpůsobitelný přístrojový štít, který má také 3D vzhled v závislosti na výbavě, je vyvýšen nad volantem. Může se však stát, že věnec volantu skrývá některé informace. Pokud neumístíte flounce do nejnižší polohy. Použité materiály jsou podobné kvalitě a designu jako jeho předchůdce. Zpracování vypadá solidně. Model 308 dělá velký krok vpřed s novým informačním a zábavním systémem a velkou obrazovkou. To je mnohem jednodušší použití, i když pro některá základní nastavení klimatizačního systému je stále obtížné vyvolat odpovídající nabídku. Od výbavy Allure obsahuje 308 další displej pod centrální dotykovou obrazovkou. Zde lze rychle a snadno zvolit symboly důležitých funkcí, jako je infotainment, navigace nebo klimatizace. A samozřejmě, tyto takzvané i-Přepínače jsou také volně konfigurovatelné v novém Peugeotu 308 SW (2022).
Pro uvedení nového Peugeotu 308 SW (2022) na trh je již k dispozici řada variant pohonu. Vstupní značka již známá z předchůdce 1,2-litrového turbo benzínového motoru s výkonem 110 koní. Pro první zkušební jízdu byl k dispozici tříválec o výkonu 130 koní, což je zcela dostačující pro většinu každodenních situací. Výrazně výkonnější jsou dva plug-in hybridy, které se 180 a 225 koňmi představují špičku v řadě motorů. I slabší varianta potěší svižným jízdním výkonem. Při vybočení se však čtyřválcový spalovací motor stává poměrně hlasitým. Ve městě však elektromotor pohonného paketu umožňuje téměř tichý postup. Pro řidiče na dlouhé vzdálenosti je však ideální dieselová varianta 1.5 BlueHDi o výkonu 130 koní, kterou jsme měli k dispozici i při naší první zkušební jízdě s modelem 308. Vznětový motor dosahuje své vrcholné podoby při středních otáčkách a zajišťuje silné zrychlení. Automatická převodovka, která je na palubě nového Peugeotu 308 SW (2022) ve všech motorech, které řídíme, obvykle funguje nenápadně, ale často trvá příliš dlouho, než podřadí během kickdownu.
Motor 1,2litrový tříválcový přeplňovaný zážehový motor
Přenos 6-rychlostní; manuální; Přední kolo
Dosažení 130 hp/96 kW
točivý moment 230 Nm
Vnější rozměry (L/W/H) 4640/1850/1440 mm
Prázdná hmotnost/užitečné zatížení 1385/ neuv. kg
Objem kufru 608 až 1634 l
Zrychlení (0-100 km/h) 9,8 s
Maximální rychlost 210 km/h
Spotřeba (továrna) 4,8 l S
Informace o nákupu
Základní cena (testovací vůz) 25 100 eur