BMW 5 2024

0
300

BMW 5 rv:2024

Pověsti jsou pravdivé – BMW elektrifikuje další M5. Důkazem toho jsou první snímky nové vlajkové lodi řady 5. Ano, samozřejmě, ze zadního nárazníku vykukovaly nezaměnitelně čtyři koncovky výfuku a také z velikosti je vidět.

Noční můra každého puristy se objeví na dveřích řidiče. Tam nálepka „Hybrid Test Vehicle“ poukazuje na novou, nyní elektrifikovanou povahu výkonného sedanu. A pokud to není dostatečně zřejmé, víko zavazadlového prostoru na řidiče předníhou je také snadné identifikovat. Přídavné víko má téměř přesně velikost, tvar a polohu toho, které v současné době najdete na PHEV 545e xDrive.

Velkou otázkou samozřejmě je: Zůstane BMW věrné V8? Kdybychom se museli zavázat, odpověď by byla ano. V rozhovoru pro Auto Motor und Sport loni v listopadu bývalý šéf M Markus Flasch řekl, že inženýři stále hledají, jak zefektivnit osmiválcový (a řadový šestiválec), aby se snížily způsoby spotřeby paliva a vyhověly přísnějším emisním předpisům. Bývalý šéf M dokonce zašel tak daleko, že řekl, že oba výkonné motory budou žít nejméně do roku 2030.

Na konci roku bude představen jako sériový model s elektromotorem a V8. Dávalo by pro něj velký smysl, kdyby propůjčil své plug-in hybridní nastavení do další M5. To by pak výrazně zastínilo současnou řadu Ober-5 z hlediska výkonu, který tým PHEV v XM bude dobrý pro 750 koní a 1 000 Nm točivého momentu.

Samozřejmě by to mohlo být problematické z hlediska jízdní dynamiky s ohledem na hmotnost. Nejlehčí a nejextrémnější M5, M5 CS, v současné době váží 1 814 kilogramů. Díky akumulátoru bude příští generace pravděpodobně na míle daleko. Ale možná má M GmbH stále v rukávu dříve neznámé eso.

Nová generace řady 5 bude uvedena na trh v roce 2023. To téměř jistě platí i pro čistě elektrickou verzi i5. M5 však na silnici uvidíme až do konce roku 2023 nebo nejdříve začátkem roku 2024.

Zanechat komentář

Please enter your comment!
Please enter your name here