Honda CR-V 2022

0
7

Honda CR-V rv:2022

Žíznivý přeplňovaný zážehový motor je minulostí: Honda CR-V je k dispozici pouze s mimořádným hybridním pohonem. S ním musel soutěžit v testu ADAC – a pak se osvědčit ve vytrvalostním testu.

Doménou Hondy CR-V Hybrid je jízda

Velkorysý prostor pro pohodovou cestu

V praxi je v něm spotřeba šesti litrů

Tento vůz se zatím téměř nedostal do titulků. Model existuje již více než 25 let: Honda nabízí SUV s názvem CR-V od roku 1996, po dlouhou dobu pouze s poměrně žíznivým benzínovým motorem o objemu 2,0 litru. Teprve v roce 2004 přidala Honda do své řady úsporný vznětový motor. Mezitím je k dispozici pouze hybridní verze, volitelně s pohonem předních nebo všech kol.

Poslání je tedy jasné: hybridní pohon se zkratkou e:HEV známý z modelu Jazz musí být poměřován s jeho tvrzením o snížení spotřeby paliva, stejně jako u nafty. Pokud se mu to nepodaří v praxi, komplikovaná technologie nedává moc smysl. Dokáže však CR-V Hybrid tyto požadavky splnit?

Hybridní pohony se vyznačují tím, že malý, ale velmi účinný elektromotor podporuje výrazně větší a výkonnější, ale neefektivní spalovací motor a tím snižuje spotřebu paliva. Energie pro malý elektromotor klesá jako vedlejší produkt při brzdění a odstraňování škrticí klapky. Technický termín pro to je rekuperace. Rekuperovaná brzdná energie je uložena v baterii a v případě potřeby stažena. V praxi to v zásadě funguje dobře, protože Toyota Prius se již mnoho let osvědčila jako průkopník hybridních vozů.

V Hondě CR-V Hybrid však byl poměr hlavního a pomocného pohonu obrácen. S výkonem 135 kW/184 k má elektromotor v Hondě výrazně větší výkon než spalovací motor, který poskytuje maximálně 107 kW/146 k. Myšlenka za tím: Elektromotor by měl být zodpovědný za pohon kol, spalovací motor za poskytování požadované energie. Honda s sebou samozřejmě bere i výslednou rekuperační energii.

Technik společnosti Honda Kotaro Yamamoto vysvětluje koncept: „Odpojujeme zážehový motor od kol. Díky tomu jej můžeme vždy nechat pracovat v rozsahu jeho nejúspornějšího provozního bodu. To má své výhody.

Zanechat komentář

Please enter your comment!
Please enter your name here