Mitsubishi Outlander rv:2022
Mitsubishi Outlander 2022 je zcela přepracovaný a nyní skutečně konkurenceschopný ve vysoce nasycené třídě kompaktních crossoverů. Jeho standardní třířadé sezení je pro daný segment také netypické, ale je prakticky zbytečné. Outlander sdílí platformu a mechanické součásti s novým Nissanem Rogue, včetně nevšedního čtyřválcového pohonného ústrojí o výkonu 181 k. Mitsubishi také vylepšuje seznam funkcí Outlanderu a vybavuje jej překvapivě sportovními jízdními vlastnostmi. Hodně vylepšený je i jeho interiér s elegantně jednoduchým designem a výrazně příjemnějšími materiály. Navíc je zde řada nových funkcí konektivity a asistenčních technologií pro řidiče. Model plug-in hybrid (PHEV) se časem také připojí k řadě.
Outlander je vybaven 2,5litrovým řadovým čtyřválcovým motorem, který poskytuje výkon 181 koní a točivý moment 181 liber-stop. Spáruje se výhradně s bezestupňovou automatickou převodovkou (CVT). Pohon předních kol je standardní konfigurací, ale pohon všech kol je volitelný. Přestože časy zrychlení Outlanderu jsou konkurenceschopné s ostatními kompaktními crossovery (vyjma speedsterů, jako jsou turbodmychadlem přeplňované CX-5 a Kia Sportage), při dálničních rychlostech působí méně pohotově a líněji, což ještě umocňuje jeho bezpřevodová převodovka.
Outlander však jezdí s nově objevenou agilitou a vyrovnaností, zejména ve srovnání s odcházejícím modelem. Jeho řízení je pěkně vyvážené, pohyby těla jsou kontrolované a jeho jízda je napjatá. Všimli jsme si nedostatku izolace, který umožňoval, aby se do kabiny dostávalo hodně hluku ze silnice na všech silnicích kromě nejhladších, a velká 20palcová kola našeho testovacího vozidla s omezeným bočním tlumením situaci nepomohla. Mitsubishi říká, že plug-in-hybridní verze bude nakonec k dispozici také, ale to je vše, co momentálně víme.