Mercedes-Benz EQE 43AMG rv:2022
Pod kapotou obou karosářských verzí je ukryt stejný čtyřválcový dvoulitr s označením M139, který je doplněn 48V mild-hybridní technologií. Díky této palubní síti mohli technici motor doplnit podobnou technologií elektrického turbodmychadla, kterou používají také vozy Formule 1. Samotný mild-hybrid přitom dočasně zvyšuje výkon až o 14 koní a navíc nabízí funkci plachtění.
Ovšem zatímco pod kapotou AMG SL43 motor generoval nejvyšší výkon 381 koní a 480 Nm točivého momentu, pod kapotou AMG C43 4Matic už se bavíme o výkonu 408 koní (300 kW) a 500 Nm točivého momentu. V obou případech se o přenos výkonu stará devítistupňová převodovka s mokrými spojkami.
U modelu SL ale převodovka posílala výkon pouze na zadní kola, zatímco třída C nabízí pohon všech kol. Sprint na stovku tak zvládne za 4,6 sekundy a maximální rychlost je standardně omezena na 250 km/h. Na větších volitelných kolech však může být až 265 km/h. Dodejme, že čtyřválec nahrazuje 3,0litrový motor V6, který nabízel nejvyšší výkon 287 kW a 520 Nm točivého momentu.
KONSTRUKCE sedan, 4 946 × 1 961 × 1 512 mm, ? kg
POHON Elektřina, hnaná náprava: zadní
VÝKON 215 kW, , točivý moment: 530 Nm
BATERIE (90,6 kWh využitelná kapacita)
NABÍJENÍ rychlonabíjení: 170 kW, palubní: 22 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SPOTŘEBA Kombinovaná: 21,5 kWh / 100 km, dojezd: 660 km