Mercedes-Benz C-Class Estate C 300 rv:2022
C 300 e je vedle modelu C 220d dalším modelem v řadě C-Class, který je velmi silným argumentem pro to, aby se z něj stal nejúčinnější model v kompaktní manažerské třídě. Díky skvělému dojezdu pouze na elektřinu a silnému výkonu motoru by jej mnoho řidičů mohlo reálně využít jako plnohodnotný elektromobil. Přesto na delších cestách těží ze svého svalnatého ICE, skvělého komfortu a elegantní kabiny. Existuje mnoho lidí, kteří by mohli být skeptičtí ohledně plug-in hybridů. Mnohým se zdají jako na půli cesty mezi standardním spalovacím vozem a plně elektrickým pohonem, aniž by plně využívali výhod obou. Jako každé jiné palivo – ať už je to benzín, nafta, elektrické nebo cokoli jiného – vždy existují ústupky. Ale tento Mercedes C 300 e působí jako nejméně kompromitované PHEV, jaké jsme kdy řídili.
Mnoho dalších plug-inů – včetně klíčového rivala C 300 e, BMW 330e – má tendenci postrádat dojezd pouze na elektřinu, aby kompenzoval skutečnost, že jejich těžká baterie si často vybírá daň na účinnosti jednotky ICE, což vede k ohromujícímu počtu mpg. Ne tak Mercedes. Je to proto, že v případě C 300 e je baterie 25,4 kWh, která je větší než jednotka v originálním Nissanu Leaf. Oficiálně to znamená dojezd 67-68 mil, ale v našich rukou to přineslo stále působivé skutečné číslo 60 mil.
Elektrický motor, ke kterému je přizpůsoben, si stále dokáže poradit ve většině každodenních situací. Sám o sobě poskytuje výkon 128 koní a točivý moment 440 Nm, se skvělou odezvou na trati a více než dostatečnou rychlostí, aby držel krok s dálničním provozem – to vše je dosaženo pouhým hučením silničního hluku a ničím jiným.
Regenerace brzdy se používá k vrácení energie zpět do baterie při zpomalení. Pokud je ponechán svému osudu, dělá to inteligentně a více zpomaluje, když se blíží ke křižovatkám nebo když se provoz před ním zpomalí. I když si někteří budou myslet, že je to velmi chytré, je to auto trochu těžké předvídat; zjistili jsme, že švihnutím pádel na kolech můžete také nastavit regeneraci brzd na konzistentnější nastavení mírné a silné, nebo ji dokonce úplně vypnout. Pokud je baterie dostatečně nabitá, C 300 e se automaticky přepne do režimu EV. Přepněte na hybrid a silnější sešlápnutí plynu přivede do hry spalovací motor. Benzinový 2,0litrový benzin má sám o sobě výkon 201 koní a výsledkem je kombinovaný výkon 309 koní a točivý moment 550 Nm. Výsledkem je zrychlení z 0-62 mph za 6,1 sekundy. To je nepatrně méně než u benzinových C 300 (6,0 sekundy) a C 300 d diesel (5,7 sekundy), ale okamžité zrychlení elektromotorů – nemluvě o bezproblémové práci odvedené devítistupňovou automatickou převodovkou – hybrid se cítí jako více než jen zápas pro ostatní dva.