Mercedes-Benz AMG GT43 rv:2022
Přehled
Pokud se vám líbí představa, jak jezdit ve sportovním voze Mercedes-AMG GT, ale potřebujete zadní sedadlo, abyste si ospravedlnili takové peníze, dovolte nám navrhnout sedan 2022 GT. Kombinuje výkon a ovladatelnost GT se zadním sedadlem – na výběr mezi třímístnou lavicí nebo dvěma skořepinovými sedadly –, takže můžete svá dobrodružství ve vysoké rychlosti sdílet s přáteli a rodinou. Základní pohonná jednotka v GT43 poskytuje robustních 362 koní; GT53 má 429 koní. Poté, co zanecháte svou stopu na závodní dráze nebo dokončíte trhání své oblíbené místní silnice, může sedan GT téměř napodobovat ostatní luxusní vozy Mercedes díky nastavitelnému odpružení s komfortním režimem a řadou luxusu a pohodlí.
Co je nového pro rok 2022?
Mercedes-AMG nabízí pro rok 2022 širší řadu možností personalizace s více možnostmi výběru kol, dalšími kombinacemi čalounění, novými obloženími interiéru a více dostupnými barvami exteriéru, včetně nových odstínů Starling Blue a Cashmere White. Přeladili podvozek tak, aby uspokojil jak řidiče, kteří hledají další sport, tak ty, kteří touží po větším pohodlí. Když už mluvíme o pohodlí, zadní skořepinová sedadla lze nyní vyměnit za volitelnou lavici. Mercedes-AMG řekl Car and Driver, že některé modely 2022 běžně nabízené s motory V-8 nebudou k dispozici. Modely GT63 a GT63 S mohou být touto změnou v sestavě ovlivněny, ale zástupci Mercedes-AMG tyto informace nekomentovali ani nepotvrdili do tisku.
Vzhledem k tomu, že modely s V-8 nemusí být letos k dispozici, doporučujeme použít střední třídu GT53, která nabízí spoustu koňských sil a příjemný zážitek z jízdy. Přidali bychom paket Warmth and Comfort, který přidává vyhřívaný volant, vyhřívané přední loketní opěrky a prvky pro rychlé vyhřívání předních sedadel. Přitažlivý je také paket Driver Assistance, který přidává řadu technologií včetně adaptivního tempomatu, asistenta pro jízdu v pruzích a sledování mrtvého úhlu.
Motor, převodovka a výkon
Pod kapotami GT43 a GT53 je robustní řadový šestiválec s turbodmychadlem, mezichladičem, elektrickým kompresorem a malým elektromotorem. Po zastavení vyplní elektromotor a kompresor krátkou prodlevu, než se turbo roztočí naplno. 3,0litr, který v GT53 nabízí kombinovaný výkon 429 koňských sil, zaklapne, kdykoli se dotknete plynového pedálu. Při našem testování GT53, který je vybaven konvenční devítistupňovou automatickou převodovkou, zrychlil na 100 km/h za 4,1 sekundy a jeho sportovně vyladěné odpružení poskytovalo ploché, citlivé zatáčení a úroveň přilnavosti sportovního vozu. Netestovali jsme však novinku pro rok 2021 GT43.
Úspora paliva a MPG v reálném světě
S tak extrémním výkonem není překvapením, že sedan Mercedes-AMG GT má žízeň, ale jeho odhady spotřeby paliva EPA nejsou tak hrozné, jak byste mohli očekávat, a je hodnocen 19/24 mpg město/dálnice. Pro více informací o spotřebě paliva GT navštivte webové stránky EPA.
Interiér, pohodlí a náklad
Zatímco velká část interiéru GT je sdílena s dalším čtyřdveřovým kupé od Mercedesu, CLS, velká konzola mezi jeho sedadly se zdá být vytažena ze sportovního vozu GT. Je to trochu rušivé, ale vytváří sportovní pocit z kokpitu. Celkový design interiéru je futuristický a vizuálně vzrušující, ale na některé jeho ergonomie si budete muset zvyknout. To je také čtyřsedadlo, což může být pro některé rodiny problém. Agresivně vyztužená sportovní sedadla jsou standardní a pohodlná, zatímco tlustý volant s plochým dnem, hliníkové obložení a digitální přístrojový panel odpovídají vysoce výkonnému poslání sedanu. Kvalita provedení je výjimečná a materiály jsou v souladu s cenou AMG. Jedná se o hatchback a zadní sedadla kupé GT se skládají, aby se zvětšil nákladový prostor.