Lexus RX 500h F SPORT Performance rv:2022
Luxusní značka vylepšuje svou hybridní řadu se zcela novým systémem spárovaným s novým 2,4litrovým turbomotorem s vysokým točivým momentem – to vše je dobré pro lepší výkon a rychlejší akceleraci než odcházející RX 450h.
Velkoprodávaný Lexus RX je známější díky vytříbenému luxusu než přímočarému výkonu. To se má v nové generaci 2023 změnit s příchodem první verze RX 500h F Sport Performance hybridního crossoveru střední velikosti. Do prodeje jde na konci letošního roku.
RX 500h F Sport Performance představuje nový hybridní systém značky Lexus. Vpředu je hnací ústrojí spojeno s přeplňovaným 2,4litrovým řadovým čtyřválcovým motorem se 6stupňovou automatickou převodovkou (ne CVT), invertorem a elektromotorem. Mezitím elektrická náprava (e-axle) vzadu integruje výkonný elektromotor, invertor a redukční převodovku.
Lexus říká, že tato konfigurace umožňuje elektromotorům poskytovat točivý moment v nízkých otáčkách pro lepší výkon a rychlou akceleraci, zatímco zrychlení ve vyšších rychlostech zajišťuje turbomotor, který produkuje vysoký točivý moment v celém rozsahu otáček.
Maximální kombinovaný výkon je zvýšen na ohromujících 367 k (současný RX 450h činí 308 k) a maximální točivý moment je 406 lb-ft (výrazně více než u 450h 247 lb-ft). To by mělo stačit na větší zrychlení.
RX 500h bude také jediným RX s novým pohonem Direct4 AWD (jiné pohonné jednotky jsou k dispozici s jiným nastavením AWD). Direct4, který byl poprvé odhalen na konci roku 2020, se začne vyrábět na novém RX a objeví se také na nadcházejícím Lexus RZ 450e EV.
Direct4 – zkratka pro Direct4 Wheel Drive Force Control – nabízí další flexibilitu v tom, jak rozděluje výkon na přední a zadní nápravu. To by mohlo znamenat zaměřit se na efektivitu tím, že RX FWD bude pouze v případě, že není vyžadována trakce na zadní nápravu, nebo zasáhnout, aby bylo možné poslat až 80 % točivého momentu na zadní část, pro lepší trakci nebo podmanivější jízdní dynamiku. Použití přímého spojení hnacího hřídele mezi motorem a kolem zlepšuje odezvu systému, tvrdí Lexus. Zároveň tvrdí, že charakteristický komfort a kultivovanost značky zůstávají nedotčeny.
Modely RX 500h F Sport Performance mají také šestipístkové brzdové třmeny zaměřené na výkon, mřížku chladiče, jiný přední nárazník a 21palcová hliníková kola. Uvnitř kosmetické změny zahrnují spoustu kožených a hliníkových obložení, volant potažený perforovanou kůží s pádly řazení, semišové obložení vnitřních panelů dveří a prahové lišty F Sport.
Srovnání:
2022 RX 450h 2023 RX 500h F Sport Performance
Motor 3,5 l hybridní 2,4 l turbo hybrid
Převodovka CVT 6-stupňová automatická
Pohon AWD Direct4 AWD
Výkon 308 hp 367 hp
Točivý moment 247 lb-ft 406 lb-ft
Odhad. Spotřeba 7,9 l/100 km (30 mpg) 9,0 l/100 km (26 mpg)