Vylepšený Range Rover technicky debutoval pro modelový rok 2022, ale byl zmateně prodáván spolu s předchozí generací modelu a ne všechny jeho varianty byly k dispozici. Pro rok 2023 již starší model není. Pro rok 2023 se k nabídce připojí plug-in hybridní pohonná jednotka P440e a Land Rover říká, že toto nastavení poskytne až 77 kilometrů dojezdu pouze na elektřinu. Je k dispozici výhradně ve výbavě SE s krátkým rozvorem.
Motor, převodovka
Výkon Range Rover je k dispozici s trojicí pohonných jednotek, počínaje přeplňovaným řadovým šestiválcem se 48voltovým hybridním systémem nazvaným P400, který vyvíjí výkon 395 koní. Během naší první testovací jízdy se ukázalo, že je hedvábně hladký a poskytuje dostatečnou sílu pro tažení velkého Range Roveru. 4,4litrový motor V-8 s dvěma turbodmychadly o výkonu 523 k – Land Rover mu říká P530 – je ještě výkonnější a zvyšuje tažnou kapacitu Range Roveru na 8200 liber. K dispozici je také plug-in hybridní varianta s výkonem 434 k, nazývaná P440e, ale pouze s výbavou SE s krátkým rozvorem. Jízda Range Roveru je patřičně plyšová a s nastavitelným vzduchovým odpružením nastaveným na režim Comfort doslova plave po silnici. Otočením voliče do dynamického režimu se věci trochu zpevní, ale velký Rover stále míří na misi na prvním místě. Až budeme mít příležitost vzít Range Rover na naši testovací dráhu, aktualizujeme tento příběh o výsledky testů.
Dojezd, nabíjení a výdrž baterie
EPA nezveřejnila oficiální odhady dojezdu pro plug-in hybrid P440e, ale Land Rover říká, že systémová baterie o kapacitě 31,8 kWh by měla poskytnout přibližně 77 kilometrů dojezdu pouze na elektrický pohon. P440e je schopen rychlého nabíjení stejnosměrným proudem nebo jej lze nabíjet v domácí nabíječce.