Jaguar F-Pace D300 rv:2023
Řada Jaguar F-Pace pro rok 2023 se rozšíří o novou třídu 400 Sport – ale ceny jsou v celé řadě vyšší a některé prvky dříve standardní se staly volitelnými.
Nová edice 400 Sport, založená na variantě F-Pace R-Dynamic HSE, přidává do nabídky středních SUV Jaguar řadu černých prvků, plus další luxusní prvky a nejvýkonnější zážehový motor v nabídce (kromě SVR).
Mezi doplňky HSE patří 21palcová černá kola, červené brzdové třmeny, černé střešní ližiny, kompletní Black Exterior Pack (zakrývající sání, lemování oken, odznaky a ozdobné prvky), kožená sedadla Windsor „Performance“, ochranná skla, semišové obložení stropu a 400 Sport odznak.
Novinkou v celé řadě je standardní bezdrátové nabíjení telefonu (dříve možnost za 455 USD), bezdrátové Apple CarPlay a Android Auto (spíše než pouze kabelové), podpora Amazon Alexa a „what3words“ a obložení DuoLeather u základního modelu, které nahrazuje zrnitá kůže.
Systém Clear Exit Monitor – který upozorňuje cestující, pokud se chystají otevřít dveře protijedoucímu provozu, dříve standardní v celé řadě – byl však ze seznamu výbavy odstraněn.
12palcový digitální přístrojový panel přešel ze standardního na možnost 845 USD u SE a HSE, nahrazený 7,0palcovým displejem třídy S.
Zatímco R-Dynamic SE získává standardní vyhřívaná sedadla a zvukový systém Meridian s 13 reproduktory pro MY23, přišel o sloupek řízení s posilovačem a osvětlené prahové lišty – které jsou nyní volitelnou výbavou – spolu se zmíněným 12palcovým rozchodem.
Základní varianty P250 pohání 2,0litrový přeplňovaný čtyřválcový zážehový motor s výkonem 184 kW a 365 Nm na všechna čtyři kola za 7,3 sekundy z 0 na 100 km/h a kombinovanou spotřebou paliva 7,5 litru na 100 kilometrů.
Vznětový D300 nabízí 3litrový řadový šestiválec s turbodmychadlem a 48voltovou mild-hybridní asistencí, s výkonem 221 kW/650 Nm, zrychlením z 0 na 100 km/h za 6,4 sekundy a kombinovanou spotřebou paliva 7,5 l/100 km.
Mezitím P400 využívá 3,0litrový turbobenzínový řadový šestiválec, elektrické přeplňování a 48V systém k vyvinutí kombinovaného výkonu 294 kW/550 Nm, zrychlení z 0 na 100 km/h za 5,4 sekundy a spotřeby 8,7 l/100 km v kombinovaném režimu.
Vlajková loď SVR upgraduje na 5,0litrový přeplňovaný zážehový V8 s výkonem 405 kW a 700 Nm, schopný zrychlit z 0 na 100 km/h za 4,0 sekundy s pohonem všech kol, zadním diferenciálem s omezenou svorností a ovládáním startu.
Všechny modely používají osmistupňový automat a pohon všech kol s předpětím vzadu.