Honda HR-V rv:2023
Zcela nový design HR-V se vyznačuje nízkou horizontální linií, která začíná prodlouženou kapotou a pokračuje přes vyboulení zadních blatníků, čímž dodává
Hladké plynulé tvary HR-V. Široko posazené světlomety LED a zadní světla zvýrazňují větší šířku HR-V (o 2,6 palce širší) a široký postoj. Celková délka narostla o 9,4 palce.
Vpředu je výrazná maska chladiče lemována otvory pro vzduchové clony, které vedou vzduch přes nárazník a kolem předních kol, čímž zlepšují aerodynamickou účinnost. Pro čistší luxusní vzhled eliminuje technologie laserového pájení potřebu nevzhledných střešních lišt a stěrače čelního skla HR-V se schovávají pod linii kapoty, když se nepoužívají.
V zadní části zvýrazňuje sportovní proporce HR-V tvarovaný poklop a standardní spoiler na zadních dveřích a vnější hrana zadních světel byla tvarována pro zlepšení aerodynamiky.
Každá třída HR-V se vyznačuje odlišnými konstrukčními detaily. HR-V LX je zvýrazněn matným povrchem masky chladiče ve stylu včelí plástve a spodní části předního a zadního nárazníku. Standardem jsou velká 17palcová litá kola stříbrně lakovaná.
HR-V Sport má ještě agresivnější mřížku chladiče s horizontálním motivem, leskle černý zadní spoiler a chromovanou koncovku výfuku. Spodní část zadního nárazníku je lakovaná kovovou červenou barvou a exkluzivní 18palcová dělená 5paprsková kola HR-V Sport mají lesklou černou Berlina.
Pro výrazně luxusní charakter se HR-V EX-L vyznačuje jedinečnou leskle černou verzí voštinové mřížky chladiče, leskle černými sloupky dveří a leskle černým lemováním předního a zadního nárazníku. EX-L jezdí také na 17palcových litých kolech lakovaných Shark Grey s exkluzivním strojně opracovaným povrchem.
HR-V bude k dispozici v sedmi různých barvách, včetně dvou zcela nových barev exkluzivně pro HR-V: Nordic Forest Pearl a Urban Grey Pearl.
Pro sportovnější zážitek z jízdy se nový HR-V vyznačuje výrazně pevnější konstrukcí, novým nezávislým zadním zavěšením a větším, citlivějším motorem.
Nová architektura HR-V, založená na nové globální architektuře Honda, jako je nový Civic 11. generace, podporuje zlepšení jízdních vlastností, ovladatelnosti a celkové kultivovanosti. Nové plně nezávislé odpružení obsahuje vzpěry MacPherson vpředu a nové víceprvkové uspořádání vzadu, navržené s komponenty s nízkým třením pro zlepšení jízdní kvality a zároveň přináší lepší odezvu a sportovní pocit z jízdy.
Rozvor HR-V byl prodloužen na 104,5 palce (+1,7 palce) pro hladší jízdu a výrazně širší rozchody (+2,0 palce vpředu a +2,5 palce vzadu) zvyšují stabilitu na silnici.
Podobně jako u kritiky vychvalovaného řízení, které najdete u Civicu 11. generace, má HR-V broušený sloupek řízení a speciální vyladění elektroniky pro lepší stabilitu v přímém směru a vynikající pocit. Nové větší brzdy zvyšují brzdnou sílu, zatímco konstrukce třmenu s nízkým odporem napomáhá spotřebě paliva.
Každý rok 2023 pohání HR-V větší 2,0litrový 4válcový motor s výkonem 158 koní (SAE net při 6500 ot./min) a 138 lb.-ft. točivého momentu (SAE net @ 4 200 ot./min.). Ve srovnání s 1,8litrovým 4válcem v první generaci HR-V je nový motor výkonnější (+17 k a +11 lb.-ft. točivého momentu), přičemž poskytuje lepší jízdní vlastnosti, kultivovanost a nižší emise. .
Standardní bezstupňová automatická převodovka (CVT) byla přepracována pro lepší přenos výkonu, kultivovanost a zvuk motoru. Tato nová převodovka se také vyznačuje přirozenější odezvou díky vylepšenému programování G-Design a přidání programování „Step-Shift“ společnosti Honda, které simuluje změny převodových stupňů při akceleraci na plný plyn.
Pro lepší řízení trakce v kluzkých zasněžených podmínkách byl u HR-V dostupný pohon všech kol v reálném čase s inteligentním ovládáním™ přeladěn tak, aby při klouzání posílal více točivého momentu motoru na zadní kola.
Zvyšující se schopnosti HR-V a debutující poprvé v SUV Honda je Hill Descent Control pro lepší kontrolu na strmých a kluzkých klesáních. Stisknutím tlačítka na středové konzole si řidič může zvolit rychlost mezi 2 a 12 mph pomocí brzdového nebo plynového pedálu. Jakmile pedál uvolníte, HR-V bude udržovat nastavenou rychlost, což řidiči umožní soustředit se na řízení tak dlouho, dokud je systém Hill Descent Control aktivní.
Řidiči HR-V si mohou přizpůsobit zážitek z jízdy pro různé podmínky pomocí přepínače jízdních režimů na středové konzole. HR-V nabízí tři jízdní režimy, Normal, Eco, a nový režim Snow, který mění převodové poměry a mapování škrticí klapky, aby maximalizoval dostupnou trakci a výkon v kluzkých zasněžených podmínkách. Režim Eco snižuje citlivost škrticí klapky a převodovky, stejně jako výkon klimatizace, čímž pomáhá šetřit spotřebu paliva.