Honda Civic eHEV rv:2022
U jedenácté generace by to mohlo být jiné. Protože to nevypadá dobře, dokonce vypadá opravdu dobře. Ze šikmé zádě byste si mohli nový Civic téměř splést s Teslou Model 3. Obecně lze za úspěšnou považovat postavu pětidveřového vozu s velkými dveřmi zavazadlového prostoru (vyrobenými z plastu). Proporce jsou správné a to, co je obzvláště nápadné ve stále hustší a docela zaměnitelné džungli SUV, je nízký design Hondy. Boční profil se vyznačuje plošší linií střechy a spodní boční linií, což umožňuje větší skleněné plochy a světlejší a vzdušnější interiér.
Estetice nového Civicu ve stylu kupé napomáhá rozvor, který je o 35 milimetrů delší než u předchozího modelu, zatímco zadní převis je o 20 milimetrů kratší. Například kapota byla ve srovnání se svým předchůdcem snížena o 25 milimetrů.
Což nás přivádí k třešničkě na dortu nové Hondy Civic: dále vyvinutému hybridnímu systému e:HEV. Plně hybridní pohon s vlastním nabíjením kombinuje lithium-iontový akumulátor (72 článků) a dva kompaktní, výkonné elektromotory s extrémně hladkým zážehovým motorem Atkinson o objemu 2,0 litru s přímým vstřikováním, výkonem 135 kW/184 k a točivým momentem 315 Nm. Systém e:HEV přepíná hladce a bez zásahu řidiče mezi pohonem elektromobilů, hybridů a motoru: Ve městě jezdí vozidlo převážně v režimu EV bez emisí a hybridní pohon automaticky využívá pouze tehdy, když akcelerace vyžaduje vyšší zrychlení. Kola jsou stále poháněna výkonným elektromotorem, zatímco spalovací motor generuje potřebnou elektrickou energii prostřednictvím druhého elektromotoru, který funguje jako generátor.
Při trvale vysokých rychlostech, například na dálnici, se systém přepíná na pohon motoru a je poháněn přímo a efektivně zážehovým motorem. Pouze v případě, že je požadavek na napájení ještě vyšší v rozsahu maximálních otáček, se systém přepne zpět do hybridního režimu, aby uvolnil plný výkon elektromotoru. Ve všech jízdních režimech je energie brzdění a zpomalování rekuperována za účelem zvýšení účinnosti.