Ford Equator Sport rv:2023
Ford v Číně uvedl na trh Equator Sport, nové SUV vyrobené lokálně Jiangling-Fordem jako menší, sportovnější a dostupnější sourozenec běžného Equatoru, který je v prodeji od loňského roku.
Přesněji řečeno, pětimístný Equator Sport měří 4 630 mm (182,3 palce) na délku, 1 935 mm (76,2 palce) na šířku a 1 706 mm (67,2 palce) na výšku, s rozvorem 2 726 mm (107,3 palce). Pro srovnání, sedmimístný Equator je o 275 mm (10,8 palce) delší, o 5 mm (0,2 palce) užší a o 49 mm (1,9 palce) vyšší a má o 139 mm (5,5 palce) delší rozvor.
SUV zahrnuje nejnovější designový jazyk Fordu s tenkými LED světlomety, velkou šestiúhelníkovou mřížkou chladiče, hliníkovými akcenty a poměrně tvarovanou karoserií. Ve srovnání s Equatorem dostává uhlazenější linii oken a méně tupou záď. Ten přichází o lištu LED po celé šířce, která těží z více skloněného zadního čelního skla a výraznějších ramen.
Uvnitř najdeme volně stojící panel pro digitální kokpit obsahující dvě 12,3palcové obrazovky (7palcová a 12,3palcová v základním modelu). Namísto používání infotainmentu Ford SYNC4 jako Mondeo, Equator Sport dostává systém Tencent TAI 4.0, který stále podporuje nejnovější funkce konektivity. Pokud jde o ADAS, model těží ze sady Ford Co-Pilot 360, která je již k dispozici ve zbytku řady. Odhlédneme-li od techniky, kabina se zdá být na cenový segment SUV docela prémiová, s dřevěnými akcenty na palubní desce, panoramatickým střešním oknem a koženým čalouněním.
Equator Sport je k dispozici s přeplňovaným 1,5litrovým motorem EcoBoost s výkonem 168 k (125 kW / 170 k) a točivým momentem 260 Nm (192 lb-ft), který je přenášen na přední nápravu prostřednictvím sedmistupňového dvouspojkového automatu. Tato konfigurace se liší od Equatoru, Mondea a Evosu, které jsou k dispozici s 2,0litrovými motory Ecoboost. Místní média naznačují, že k SUV s pohonem ICE se v blízké budoucnosti připojí varianta PHEV.