Chevrolet Blazer EV SS / Chevy Blazer EV rv:2024
2024 Chevrolet Blazer EV SS (interiér, exteriér a pohon) / ZCELA nový Chevy Blazer EV 2024
General Motors je odhodlána být jedním z průkopníků, pokud jde o vozidla poháněná bateriemi, s více než 30 novými elektromobily, které se dostanou na trh do poloviny dekády. A proto je o to vhodnější, že další plně elektrická nabídka, kterou se chystá uvést na trh, ponese stejné označení jako oblíbené SUV Chevrolet Blazer na plynový pohon.
Chevy Blazer EV 2024, který má začít přicházet do showroomů v USA za rok, bude prvním běžným modelem od GM, který bude používat své baterie a podvozek Ultium nové generace a také elektrický systém Ultifi. (Chevy Bolt EV a EUV používají jiný systém baterií, který předchází Ultiu.) Odplata podle automobilky přijde v podobě delšího dojezdu, kratší doby nabíjení, lepší manipulace a spousty nových funkcí, včetně handsfree Jízdní systém Super Cruise.
Na první pohled byste si mohli splést nový model baterie se známým Blazerem na plyn. V zásadě se však liší: původní Blazer je založen na architektuře vozidla GM C1XX sdílené s Buick Enclave, GMC Acadia a Cadillac XT6, zatímco EV je na nové bateriové platformě automobilky Ultium.
Stejně jako u dřívějšího GMC Hummer EV a nového Cadillacu Lyriq, platforma Ultium, na které je Blazer založen, montuje baterii a elektromotory pod podlahu zavazadlového prostoru SUV. Tento přístup poskytuje více prostoru pro cestující a zároveň snižuje těžiště vozidla. Navzdory přidané hmotnosti modulární baterie by se to mělo projevit ve zlepšené jízdě a ovladatelnosti.
Flexibilita platformy Ultium umožní Chevy nabízet dvě různé velikosti lithium-iontových baterií s dojezdem od 247 mil do 320.
Jedním z výraznějších rysů Blazer EV však budou tři různé konfigurace pohonného ústrojí. Podle představitelů GM to bude vůbec první model společnosti, který bude nabízen s pohonem předních kol, pohonem zadních kol nebo pohonem všech kol. Základní model 1LT bude používat jeden vpředu uložený elektromotor. Modely 2LT a RSS budou k dispozici v různých uspořádáních hnacího ústrojí.
A Blazer EV SS bude výkonově orientovaný balíček AWD s výkonem 557 koní a točivým momentem 684 liber na stopu s režimem WOW neboli „Wide Open Watts“, schopným poskytnout krátké dávky dodatečného výkonu – podobně jako „ Watts for Freedom“ u nového snímače GMC Hummer EV.
Podle vedoucího vývojového inženýra GM Breta Dicka bude SS schopna vyrazit z nuly na 60 mph za „méně než 4 sekundy“, i když konečná čísla ještě nebyla stanovena. Ale bude tu kompromis, výkonový model poskytuje stále solidních 290 mil na jedno nabití ve srovnání s až 320 u ostatních modelů s paketem s prodlouženým dojezdem.
Chevy nedokončil všechna data o nabíjení, ale očekává, že Blazer bude schopen přidat až 78 dalších mil dojezdu za 10 minut při použití veřejných rychlonabíječek DC. Očekává se však, že většina motoristů bude nabíjet doma nebo v kanceláři a SUV je dodáváno s interní nabíječkou schopnou zpracovat až 11,5 kilowattu.
Chevy posune uvedení modelu Blazer EV 2024 na trh, přičemž modely 2LT a RSS přijdou jako první, někdy v létě příštího roku. Vysoce výkonný SS bude následovat o dva měsíce později a základní 1LT dorazí do showroomů v USA nejpozději v prvním čtvrtletí roku 2024, uvádí Chevy’s Majoros. Konvenční plynový Blazer bude pravděpodobně pokračovat vedle sebe a nebylo by to poprvé, kdy Chevrolet prodával dvě různé generace jednoho štítku vedle sebe.
Cena bude začínat na 44 995 USD za 1LT (dojezd 247 mil) a 47 595 USD za 2LT (293 mil). Dálkový RS přijde na 51 995 USD za 320 mil, 290 mil SS začíná na 65 995 USD – všechny ceny zohledňují poplatky za doručení. Tyto ceny se budou značně lišit v závislosti na volbě baterie a pohonné jednotky, stejně jako na možnostech, které zahrnují Super Cruise, pokročilé automatické parkování a systém head-up displeje. Uvnitř palubní desky dominuje 17,7palcový středový dotykový displej.