BMW 220d Coupe 2022

0
5

BMW 220d Coupe rv:2022

V době, kdy kupci malých kupé mají hlad po výběru, nová řada 2 nejen zastává ostré odmítnutí jízdních vlastností svých duchovních předchůdců, ale dává zapáleným řidičům jasnou volbu. Základní model 220i by nebyl naší volbou pro vzrušení řidiče, ale jako celkový balíček poskytuje silnou kombinaci výkonu, zapojení a použitelnosti.

Zadní katalog BMW je posetý řadou slavných kompaktních dvoudveřových vozů a toto zcela nové kupé řady 2 má za cíl být nejnovějším přírůstkem do této skupiny. Navazuje na ikony jako Turbo 2002, E30 M3, 1M Coupe a dokonce i na svého předchůdce, který zplodil M2 CS – získá si tedy tato verze nakonec podobný status mezi velikány BMW?

Existuje model M240i zaměřený na výkon, se kterým jsme již jezdili v zahraničí, a zplodí nový M2. Tento 220i je však cenově dostupnější model. I tehdy jsou soupeři hubení na zemi, takže komerčně má poměrně velkou šanci na úspěch. Audi TT je jedním z konkurentů, i když už nějakou dobu existuje. Pak je tu Toyota GR 86; Modely jako 220i se díky tomu budou moci dynamicky rozběhnout.

Nová řada 2 nesouvisí s novým MPV řady 2 Active Tourer s pohonem předních kol ani s řadou 2 Gran Coupe; Inženýři BMW vědí, že pohon zadních kol je nezbytností, aby se vyhovělo požadavkům fanoušků pohonu. To je důvod, proč kupé používá stejné podklady CLAR jako větší řada 4.

Vnějšek vypadá svěže a moderně, přesto má velmi jasné vazby na předchozí dvoudveřové BMW. Přední světlomety s jedinou kulatou vnitřní jednotkou jsou inspirovány rokem 2002, zatímco zadní skříňové oblouky jsou kývnutím na původní M3. Rozhodně má podobu něčeho relativně kompaktního, i když narostl o 105 mm delší a 68 mm širší než vůz, který nahrazuje, zatímco výška střechy je o 28 mm nižší.

Pohněte malou páčkou na opěradle sedadla a motor pomalu posune sedadlo dopředu, aby umožnil přístup ke dvěma zadním sedadlům. Každý, kdo je nadprůměrně vysoký, se bude muset hrbit nebo jinak opírat hlavu o strop, ale sedadla jsou mnohem užitečnější než sedadla v Audi TT. K dispozici je také velmi užitečný zavazadelník o objemu 390 litrů – o 20 litrů více než u staré řady 2.

Od uvedení na trh je na výběr jeden vznětový motor a dva benzinové motory. První jmenovaný, 220d, slibuje 60,1 mpg a statný točivý moment 400 Nm od své 2,0litrové mild-hybridní jednotky, zatímco nabídku završuje M240i: třílitrový řadový šestiválec, který nabízí 369 koní a čtyři – pohon kol zrychlí z 0-62 mph za pouhé 4,3 sekundy. To je stejné jako předchozí generace M2, když poprvé vyšla.

2,0litrový agregát o výkonu 181 k je sdílen mimo jiné s řadami 3 a 4, ale zde má novou hlavu válců s integrovaným výfukovým potrubím, které pomáhá snižovat emise při zachování stejných hodnot výkonu a točivého momentu.

Zanechat komentář

Please enter your comment!
Please enter your name here