Audi RS5 Sportback competition rv:2023
Audi činí modely RS4 Avant, RS5 Coupe a RS5 Sportback ještě výkonnějšími tím, že v Evropě uvádí nové balíčky Competition a Competition Plus. Zatím není jasné, zda tyto upgrady dorazí pro RS5 v USA.
Balíček Competition je výchozím bodem pro tyto aktualizace. Jeho součástí je sportovní výfukový systém RS Sports Exhaust System Plus se dvěma oválnými výfukovými trubkami o velkém průměru. Audi popisuje výsledný zvuk jako „intenzivnější“. Navíc je mezi motorovým prostorem a interiérem asi o 8 kilogramů menší tlumení hluku, takže cestující mohou více slyšet 2,9litrový motor V6 se dvěma turbodmychadly.
Úpravy jsou i v softwaru řídicích jednotek motoru a převodovky. Výsledkem je rychlejší řazení a větší rozdíl mezi různými jízdními režimy. Omezovač nejvyšší rychlosti se zvýší na 290 kilometrů za hodinu.
Oba pakety Competition obsahují černý paket vnějšího obložení. K temnějším kouskům patří odznaky. Matný karbon pokrývá kryty zrcátek, přední lištu, boční lemy, nástavce prahů a obložení zadního difuzoru. Poprvé u RS4 a RS5 je tělo k dispozici v černé barvě Sebring Black s křišťálovým efektem. Jako příplatková výbava jsou k dispozici 20palcová kola v povrchové úpravě Phantom Black.
Uvnitř mají boční panely sedadel v barvě Piano Black. Sportovní sedadla RS jsou k dispozici se směsí umělého semiše Dinamica a kůže Pearl Nappa. Bezpečnostní pásy jsou černé s červenými okraji.
Upgradem na balíček Competition Plus získáte kupující veškeré toto vybavení a další. K dispozici jsou například manuálně nastavitelné tlumiče RS Sport Suspension Pro. Změny při dodání snižují světlou výšku o 10 milimetrů oproti standardním výbavám RS.
Odpružení má také vyšší tuhost pružin, třícestně nastavitelné tlumiče a tužší stabilizátory.
Competition Plus nahrazuje dynamický asistent řízení s pevným poměrem 1:13,1. Sportovní diferenciál Quattro má novou sadu dat pro svou řídicí jednotku, která klade důraz na přenos výkonu dozadu. Přeladěný software ABS a keramické brzdy navíc zkracují brzdnou dráhu ze 100 kilometrů za hodinu 2 metry.
Neexistují žádné úpravy motoru. Modely využívají 2,9litrový V6 s dvojitým turbodmychadlem o výkonu 444 koní (331 kilowattů) a točivém momentu 443 liber-stop (600 newtonmetrů). Přesto další nové vylepšení pomáhají zrychlit vozidla. RS4 Avant dosahuje rychlosti 100 km/h za 3,9 sekundy – o 0,2 sekundy lepší než sériová verze. RS5 Coupe a Sportback dosahují této rychlosti za 3,8 sekundy – o 0,1 sekundy lepší.