Audi A3 40 plug-in hybrid rv:2022
KONSTRUKCE – hatchback, 4 343 × 1 816 × 1 458 mm, 1 560 kg
POHON – Hybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: přední
VÝKON – 150 (110 + 80) kW, 204 (149 + 109) koní, točivý moment: 350 Nm
BATERIE – 13 kWh
NABÍJENÍ – palubní: 2,9 kW, konektory: Mennekes
SPOTŘEBA – Kombinovaná: 1 l / 100 km
CENA OD 1 060 900 Kč
Máte na výběr ze dvou alternativ – buď elektromobil, nebo pro ty, kteří si chtějí ponechat zadní vrátka, může být plug-in hybrid dobrou volbou. Nejlépe ten, který snadno cestuje po městě alespoň 50-60 km čistě na elektřinu. Pokud strávíte kapacitu baterie pro elektrický pohon, můžete pokračovat v hybridním režimu, tj. Na kombinovaném pohonu spalovacího motoru a elektromotoru. Stejně jako v novém Audi A3 40 TFSI e.
Základem pohonného ústrojí je přeplňovaný čtyřválec 1.4 TSI o nejvyšším výkonu 110 kW (150 kW) s nejvyšším točivým momentem 250 N.m, který doplňuje elektromotor o nejvyšším výkonu 80 kW (109 k) s nejvyšším točivým momentem 350 N.m. Výsledkem je nejvyšší kombinovaný výkon 150 kW (204 k) a nejvyšší točivý moment 350 N.m).
O přenos výkonu (pouze) na přední kola se stará šestistupňová převodovka S tronic, která vozu pomáhá s akcelerací z 0 na 100 km/h v čase 7,6 sekundy. Maximální rychlost se pohybuje okolo 227 km/h. Čistě na elektřinu pak hybridní A3 zvládne uhánět rychlostí až 140 km/h.
Elektromotor čerpá energii z Lithium-Iontové baterie o kapacitě 13,0 kWh, uložené pod zadní sedačkou. Ta by měla poskytovat dostatek energie pro čistě elektrický dojezd až 67 km (dle harmonogramu WLTP), což je o cca 20 km lepší výsledek, než jaký nabízela minulá generace e-tronu.
Kombinovaná spotřeba by se přitom měla pohybovat v rozmezí 1,4 až 1,5 l/100 km, zatímco spotřeba elektrické energie by se měla pohybovat v rozmezí 13,0 až 13,8 kWh/100 km. Kombinované emise CO2 se pak mají pohybovat v rozmezí 30 až 34 g CO2 na kilometr.