Ford Ranger – Crash Test rv:2023
Ford Ranger a Everest nové generace (s výjimkou Ranger Raptor, který zůstává netestován) získal perfektní 5hvězdičkové hodnocení bezpečnosti programu hodnocení nových vozů nebo ANCAP.
Ranger, který je považován za přísnější než ASEAN NCAP, dosáhl vynikajících výsledků v ochraně dospělých cestujících (AOP) pro testy čelního nárazu, bočního nárazu a nárazu ze vzdálené strany. Bylo mu uděleno maximální hodnocení „dobré“ za ochranu dětských cestujících (COP) při čelním vyosení a nárazu z boku.
Vzhledem k tomu, že Everest sdílí základní strukturu Rangeru, udělil ANCAP také sedmimístnému SUV střední velikosti perfektní hodnocení na základě technických informací poskytnutých Fordem.
Aby si varianty Ranger a Everest zasloužily 5hvězdičkové hodnocení bezpečnosti, musí být vybaveny aktualizovaným asistenčním systémem Ford, který nabízí vylepšený předkolizní asistent s automatickým nouzovým brzděním a asistentem pro jízdu v pruhu, který dokáže detekovat neoznačené okraje vozovky. Tato vylepšení byla vydána jako bezplatná aktualizace právě letos v srpnu.
Současné testovací protokoly ANCAP jsou nejpřísnější v historii organizace, takže je obtížnější dosáhnout pětihvězdičkového hodnocení a nyní zahrnují testování výkonu AEB na křižovatkách mezi vozidly a cestujícími. Nová širokoúhlá kamera Ranger a Everest byla klíčovým faktorem, který pomohl vozidlům získat vysoké skóre v testech aktivní bezpečnosti ANCAP.
Ford je obzvláště hrdý na vývoj nové generace Ranger a Everest.
Jejich jádrem je nesmírně pevná karoserie, která využívá vysoce pevné materiály k vytvoření „bezpečnostní buňky“ k ochraně cestujících. Umístění vysokopevnostních ocelí do A-sloupku, B-sloupku a C-sloupku, stejně jako do prahů a dveří, má zajistit, že nárazová zatížení budou směřovat pryč od cestujících.
K dosažení vysoké úrovně bezpečnosti a splnění náročných interních požadavků společnosti Ford použili inženýři společnosti Ford jak analytické virtuální testování, tak fyzické testování.
Bylo vyrobeno a analyzováno více než 150 modelů Everest a Ranger nové generace s počítačem podporovaným inženýrstvím (CAE), přičemž každý z nich se zaměřoval na různé scénáře srážky, jako je čelní vyosení, náraz zezadu a boční náraz. Rovněž byly provedeny desítky testů nárazu cestujících, aby byla zajištěna ochrana široké škály postav cestujících (dospělých a dětí), jakož i nárazů v nízké rychlosti, jaké můžete zažít na parkovišti, aby se zjistila opravitelnost vozidla.
V reálném světě obě vozidla prošla desítkami reálných nárazových testů, od nárazů nákupního vozíku až po vysokorychlostní simulované figuríny velkých zvířat a nárazy mezi auty. Inženýři Fordu celkem provedli více než 100 úplných nárazových testů vozidla v kombinaci se stovkami fyzických saňových testů, které simulují plné vozidlo s cestujícími. To bylo podpořeno stovkami testů bezpečnosti podsystémů a součástí.