Výroba Mercedes-Benz AMG SL rv:2020
Počet zaměstnanců na pracovišti: 12 500 (k 31. prosinci 2017)
Výrobní plocha: 584 500 m²
Tovární plocha: 1 390 000 m²
Závod v Brémách je největším soukromým zaměstnavatelem v hanzovním městě a – co do počtu jednotek – největším výrobním závodem ve skupině Daimler.[9] Nachází se ve východní části Brém v Sebaldsbrücku. Areál postavil Borgward jako hlavní závod od roku 1938 a převzal jej Hanomag poté, co Borgward zkrachoval kvůli výstavbě lehkých nákladních automobilů a stavebních strojů. Daimler-Benz převzal podíl v Hanomag-Henschel v roce 1969 a krátce poté převzal veškerou konstrukci vozidel Hanomag-Henschel, což znamenalo, že závod byl integrován do skupiny Daimler-Benz. Zpočátku tam byly postaveny Harburg Transporter a nástupce Mercedes-Benz T 1 a později T-model W 123.
Mercedes-AMG GmbH, také jednoduše nazývaný AMG, je dceřinou společností Mercedes-Benz AG a odpovídá za vysoce výkonná vozidla skupiny. Centrála Mercedes-AMG v Affalterbachu je vzdálena cca 20 km od sídla Mercedes-Benz AG ve Stuttgartu-Untertürkheim.
Hans Werner Aufrecht a Erhard Melcher založili společnost AMG 1. června 1967. Třetí písmeno názvu společnosti znamená Großaspach, původní sídlo společnosti v místě narození Aufrechts. Mercedes-AMG vyvíjí společně se společností Mercedes-Benz kompletní koncepty vozidel v oblasti vysoce výkonných vozidel a je výrobcem originálního vybavení Mercedes-Benz (OEM). Mercedes-Benz SLS AMG je prvním vozidlem, které bylo v roce 2010 uvedeno na trh nezávisle na sérii a kompletně v Affalterbachu po 36měsíčním vývoji. 9. září 2014 byl představen druhý vlastní vývoj z Affalterbachu pod názvem Mercedes-AMG GT. Ta nahrazuje svého předchůdce SLS AMG.
Nejvýkonnější sériově vyráběné motory od Mercedes-Benz jsou rovněž vyvíjeny v Affalterbachu a většinou montovány ručně v továrně na motory – každý motor jediným mechanikem podle principu „jeden člověk – jeden motor“. V posledním kroku se nalepí nálepka s podpisem mechanika. Motory jsou dodávány do příslušných závodů Mercedes-Benz, jako je Sindelfingen nebo Brémy, a montovány do tamních vozidel AMG.
Exkluzivní speciální požadavky, které nelze realizovat z výroby, jsou realizovány v AMG Performance Studiu v souladu s kvalitativními a bezpečnostními standardy Mercedes-Benz a v souladu s právními požadavky.