Volkswagen Tiguan rv:2024
Volkswagen testoval nový Tiguan a tyto nejnovější špionážní snímky nám poskytují dosud nejlepší pohled na zcela nový model. Jak design, tak sestava pohonných jednotek se od odcházejícího modelu drasticky nezmění a s hrozícím zákazem benzinových a naftových vozů v roce 2030 a také se zaměřením VW na řadu ID by to mohl být poslední model Tiguan.
Současný Tiguan se prodává od roku 2015 a debut nového modelu je naplánován na rok 2024, což znamená, že jeho životnost pravděpodobně překročí hranici roku 2030. Předchozí zprávy hovořily o mulách Tiguan poháněných elektrickou energií – nicméně čistě elektrický režim hybridního pohonného ústrojí je mnohem pravděpodobnější než plnohodnotné BEV vzhledem k investicím Volkswagenu do řady elektrických vozů ID a existenci podobně velkého ID.4.
V přední části tohoto testovacího vozu vidíme přepracovanou mřížku chladiče s uzavřenou horní částí, která mu dává podobnou tvář jako jeho sourozenci ID, zatímco spodní mřížka narostla oproti předchozím testovacím vozům kvůli extra chlazení motoru. Přední nárazník byl také změněn oproti předchozím modelům a nyní obsahuje větší boční otvory pro přívod vzduchu.
Proporce nového vozu vypadají podobně jako současný Tiguan, ale vypadá to že poroste aby se přiblížil SUV Touareg. Není jasné, zda se dočkáme dalšího sedmimístného Tiguanu, který bude soupeřit s Mercedesem EQB. Vzadu je výrazný pokles odpružení, který může být způsoben novým hybridním systémem. Také vzadu očekáváme, že uvidíme dvě samostatné skupiny zadních světel spíše než zadní LED světlo v plné šířce, které si VW rád ponechává pro své ID vozy.
Vedle hybridních modelů můžeme také očekávat podobnou motorizaci jako Golf s mixem zážehových a vznětových TDI motorů. Větší a těžší Tiguan se pravděpodobně vzdá základní 1,0litrové jednotky Golfu s výkonem 109 k, počínaje 1,5litrovým přeplňovaným zážehovým čtyřválcem o výkonu 148 k. Může se objevit také mild-hybridní verze eTSI. Naftové modely o výkonu 148 koní a 197 koní by mohly přejít z Golfu a navíc očekáváme plug-in hybridní model s výkonem 238 koní. Horký Tiguan R s podvozkem zvednutým z Golfu R je také možností.
Očekáváme, že vnitřek nového Tiguanu bude vypadat podobně jako Golf, spíše než minimalistické kabiny vozů ID. Nejnovější verze VW Digital Cockpit Pro by měla obsahovat dvě 10palcové obrazovky. Praktičnost by se měla zlepšit také přidáním platformy MQB Evo, přičemž zavazadlový prostor se zvětší ze současných 520 litrů.