Volkswagen Amarok rv:2023
S nárůstem délky kolem deseti centimetrů na celkových 5,35 metru nový Amarok výrazně překoná svého předchůdce. Vzhledem k tomu, že rozvor roste ještě rychleji – ve srovnání s prvním Amarokem se zvětšuje o 173 milimetrů na 3,27 metru – jsou převisy o něco kratší. I když to zlepšuje úhly sklonu, tato výhoda v terénním provozu bude možná jen částečně, protože delší rozvor přirozeně zhoršuje nájezdový úhel. Vw uvádí hloubku brodění na 800 milimetrů, což je o 30 centimetrů více než předchůdce, ale o pět méně než Ford Ranger. Ford jej uvolňuje pro hloubky vody až 850 milimetrů.
Ne všechny varianty Amarok, které VW v budoucnu nabídne, budou také uvedeny na náš trh. Například v Německu budou pouze tři z pěti různých motorů. Základní nafta se zdvihovým objemem dvou litrů a výkonem 150 koní je vyhrazena pro africké trhy, z naší společnosti bude vynechán i čtyřválcový benzínový motor biturbo o výkonu 302 koní s objemem 2,3 litru. Základním motorem v Německu je dvoulitrový TDI single-turbo s výkonem 170 koní a 405 newtonmetrů točivého momentu. Nad ním je čtyřválcový motor biturbo s výkonem 204 koní / 500 Nm.
A konečně, třílitrový vznětový motor V6 je použit jako nový špičkový motor. Ve verzi EU poskytuje výkon 241 koní a zvyšuje točivý moment 600 newtonmetrů. Na mimoevropských trzích s méně přísnými předpisy pro výfukové plyny produkuje stroj 250 koní. V6 je vždy standardně dodáván s trvalým pohonem všech kol a desetistupňovým automatem, standardem je šestistupňová manuální převodovka. Klíčové slovo pohon všech kol: Nový VW Amarok se u nás dodává výhradně se čtyřmi poháněnými koly. Na výběr je jednodušší aktivační systém pohonu všech kol a nový trvalý pohon všech kol. Díky tomu lze volitelně přepnout na čistý pohon zadních kol. Kromě toho má převodovka terénní redukci.