Toyota Aygo X rv:2022
Nový vůz má také stejný 1,0litrový tříválec jako odcházející Aygo, ale jezdí na nové platformě GA-B a nebudou tam žádní sourozenci od Citroenu nebo Peugeotu. Je to tedy jednoduché a cenově dostupné městské auto, které potřebujeme, než se prosadí elektromobily?
Jeho napumpované tělo také není jen pro parádu. Díky šířce 125 mm navíc je Aygo X znatelně prostornější než starší Aygo, i když cestující na zadních sedadlech takové štěstí nemají. Navzdory nárůstu rozvoru o 90 mm je prostor pro nohy vzadu podobný jako u předchozí verze a je těsný.
Toyota tvrdí, že jen málo majitelů Ayga veze čtyři pasažéry, takže místo toho využila extra délku vozu k vytvoření většího zavazadlového prostoru. S objemem 231 litrů je o užitečných 60 litrů větší než dříve, i když jsme obětovali nějaký nákladový prostor pro užitečnější zadní sedadla.
Na cestách je těžké ignorovat hučení tříválcového motoru. Není to příliš rušivé, ale s výkonem pouhých 71 koní a točivým momentem 93 Nm vyžaduje rozjezd pár otáček, což způsobuje vibrace vozu. Hybridní nastavení by bylo uvolněnější, ale ohrozilo by to velikost a cenu.