Renault Zoe získává 0 hvězdiček v EURONCAP Zde je pohled na nejnovější výsledek nárazových testů Renault Zoe, který získal 0 hvězdiček v Euroncap, a vysvětlení, proč nová Zoe získala 0 hvězdiček, zatímco starý model z roku 2013 získal 5 hvězdiček.
Testovaný model Renault Zoe 80 kW elektrický ‚ZEN‘, LHD
Typ karoserie – 5dveřový hatchback
Rok vydání 2021
Pohotovostní hmotnost 1563 kg
VIN, od kterého platí hodnocení – všechny Zoes
Třída Supermini
Prostor pro cestující v Zoe zůstal při testu čelního offsetu stabilní. Údaje o skluzu levého kolena figuríny spolujezdce byly
vysoké ve srovnání s doporučenými limity. To v kombinaci s penalizací za struktury na palubní desce, které by mohly být
nebezpečí pro cestující různých velikostí, vedlo k ochraně této části hodnocené jako špatná. Ochrana hrudníku řidiče byla hodnocena jako
slabé, na základě fiktivních hodnot stlačení hrudníku během testu. Analýza zpomalení nárazového vozíku během zkoušky,
a následné deformaci bariéry odhalilo, že Zoe bude mírně agresivním partnerem při nárazu jiných vozidel.
Při testu pevné bariéry v plné šířce byla hlava zadního cestujícího penalizována za rozsah, v jakém se posunula dopředu, a ochrana byla
hodnoceno jako okrajové. Ochrana hrudníku zadní figuríny byla na základě měření komprese rovněž hodnocena jako okrajová. Ve straně
bariérový test, ochrana všech kritických oblastí těla byla dobrá a Zoe získala v této části hodnocení maximum bodů.
Video ukazuje, jak se paže figuríny během testu oddělila. Předpokládá se, že toto poškození bylo způsobeno dřívějším poškozením
figuríny a nesouvisí s žádnou charakteristikou samotné Zoe. Srovnání s výsledky jiných testů ukázalo, že hodnoty figuríny byly
podobné. Při závažnějším bočním nárazu na tyč však hlava řidiče přímo narazila na tyč a udávané hodnoty poranění hlavy byla špatná ochrana této části těla. Komprese žeber indikovala okrajovou ochranu hrudníku. Zoe není vybavena středem
airbag k ochraně před zraněním cestujícího při bočních nárazech. Provedeny testy na předních sedadlech a opěrkách hlavy mezní ochrana proti poranění krční páteře v případě nárazu zezadu. Geometrické hodnocení zadních sedadel ukázalo špatné
ochrany proti poranění krční páteře. Zoe nemá pokročilý systém eCall ani multikolizní brzdění, aby se zabránilo sekundárním nárazům.