Domů » Renault Megane E-Tech vs VW ID.3 Crash test 2022

Renault Megane E-Tech vs VW ID.3 Crash test 2022

Napsal admin

Renault Megane E-Tech vs Volkswagen ID.3 Crash test rv:2022

Safety Tests Euro NCAP

Testovaný model Megane E-Tech EV60 220ch ‚Techno‘, LHD
Typ karoserie – 5dveřový hatchback
Rok vydání 2022
Pohotovostní hmotnost 1636 kg
VIN, od kterého platí hodnocení – všechny Megane E-Techs
Třída Malý rodinný vůz
Prostor pro cestující v Megane E-Tech zůstal v testu čelního offsetu stabilní. Falešná čísla ukázala dobrou ochranu kolen a stehenních kostí řidiče i spolujezdce. Renault ukázal, že podobná úroveň ochrany bude poskytnuta cestujícím
různých velikostí a pro ty, kteří sedí v různých pozicích. Kromě hrudníku řidiče, jehož ochrana byla dostatečná, byla ochrana všech kritických oblastí těla dobrá nebo dostatečná. Analýza zpomalení nárazového vozíku během testu a analýza deformovatelné bariéry po testu odhalily, že Megane E-Tech by byl při čelní srážce mírně neškodným partnerem při nárazu. Při testu pevné bariéry v plné šířce byla poskytnuta dobrá nebo přiměřená ochrana všem kritickým oblastem těla, a to jak pro řidiče, tak pro cestující na zadním sedadle.
V bočním bariérovém testu byla ochrana všech kritických oblastí těla dobrá a vůz v této části hodnocení získal maximum bodů. Při silnějším bočním nárazu na tyč byla ochrana všech kritických oblastí těla dobrá nebo přiměřená. Kontrola exkurze (do jaké míry a
tělo je odhozeno na druhou stranu vozidla, když je zasaženo ze vzdálené strany), bylo zjištěno, že je marginální. Megane E-Tech má protiopatření ke zmírnění zranění mezi cestujícími při takových nárazech a v testu Euro NCAP to fungovalo dobře. Testy zapnuty
přední sedadla a opěrky hlavy prokázaly okrajovou ochranu proti poranění krční páteře v případě nárazu zezadu. Geometrický rozbor zadních sedadel ukázal dobrou ochranu proti poranění krční páteře. Megane E-Tech má pokročilý systém eCall, který upozorňuje
záchranné služby v případě havárie, ale neexistuje žádný systém, který by zabránil sekundárním nárazům poté, co auto bylo v kolizi.

Testovaný model VW ID.3 ‚Pro‘, LHD
Typ karoserie – 5dveřový hatchback
Rok vydání 2020
Pohotovostní hmotnost 1857 kg
VIN, od kterého platí hodnocení – všechny ID.3
Třída Malý rodinný vůz

Prostor pro cestující zůstal stabilní v offsetovém čelním testu. U figuríny spolujezdce byla ochrana všech kritických oblastí těla dobrá. Ochrana hrudníku řidiče byla na základě fiktivních měření komprese hodnocena jako okrajová. Pro obě figuríny,
ochrana kolen a stehenních kostí byla dobrá. VW prokázal, že podobná úroveň ochrany bude poskytnuta cestujícím různých velikostí a těm, kteří sedí v různých pozicích. Struktura přední části ID.3 nezpůsobila nadměrnou deformaci testovací bariéry, což ukazuje na přiměřeně neškodnou přední strukturu. V testu plné šířky a pevné stěny byla ochrana dobrá nebo dostatečná pro všechny kritické oblasti těla pro řidiče i spolujezdce na zadním sedadle. Při bočním bariérovém testu, který představoval střet s jiným vozidlem, byla ochrana všech kritických oblastí těla dobrá. Při silnějším bočním nárazu na tyč byla ochrana všech oblastí těla dobrá kromě hrudníku
které hodnoty komprese žeber indikovaly okrajovou ochranu. Při hodnocení ochrany při nárazu ze vzdálené strany byla vychýlení figuríny (její pohyb na druhou stranu vozidla) hodnocena jako špatná, ačkoli měření figuríny byla dobrá. ID.3 je vybaven
středový airbag k ochraně před vzájemným působením cestujících při bočních nárazech. Tento systém fungoval dobře v testu Euro NCAP s dobrou ochranou hlavy obou cestujících na předních sedadlech. Testy na předních sedadlech a opěrkách hlavy prokázaly dobrou ochranu proti poranění krční páteře v případě nárazu zezadu. Geometrické posouzení zadních sedadel také naznačovalo dobrou ochranu proti poranění krční páteře. ID.3 je standardně vybaven multikolizním brzdovým systémem, který aktivuje brzdy ihned po nárazu, aby se zabránilo sekundárním nárazům vozidla. Vůz má také pokročilý systém e-Call, který v případě
nehodě, automaticky odešle zprávu záchranným službám s uvedením polohy vozu.

Jak v testu čelního ofsetu, tak při bočním nárazu do bariéry byla ochrana všech kritických částí těla u obou dětských figurín dobrá a ID.3 získal v této části hodnocení maximální počet bodů. Airbag předního spolujezdce lze deaktivovat a umožnit tak jízdu proti směru jízdy
dětský zádržný systém, který se má použít v této poloze sezení. Řidič dostává jasné informace o stavu airbagu a systém byl odměněn. Všechny zádržné prvky, pro které je ID.3 navržen, mohou být správně nainstalovány a přizpůsobeny.

You may also like

Zanechat komentář