Peugeot 308 SW rv:2022
Po osmi letech výroby získává nejdůležitější model Peugeot nástupce: nový Peugeot 308 SW (2021). První zkušební jízda v kompaktním kombi!
Zda má nový Peugeot 308 SW (2022) dobré tržní příležitosti i přes silné konkurenty, ukáže první zkušební jízda. Protože Francouz se pohybuje v kompaktní třídě žraločí nádrže a soutěží tam proti zavedeným soupeřům, jako je VW Golf, nedávno znovu spuštěný Opel Astra nebo repasovaný Hyundai i30.
Pro uvedení nového Peugeotu 308 SW (2022) na trh je již k dispozici řada variant pohonu. Vstupní značka již známá z předchůdce 1,2-litrového turbo benzínového motoru s výkonem 110 koní. Pro první zkušební jízdu byl k dispozici tříválec o výkonu 130 koní, což je zcela dostačující pro většinu každodenních situací.
Výrazně výkonnější jsou dva plug-in hybridy, které se 180 a 225 koňmi představují špičku v řadě motorů. I slabší varianta potěší svižným jízdním výkonem. Při vybočení se však čtyřválcový spalovací motor stává poměrně hlasitým. Ve městě však elektromotor pohonného paketu umožňuje téměř tichý postup. Pro řidiče na dlouhé vzdálenosti je však ideální dieselová varianta 1.5 BlueHDi o výkonu 130 koní, kterou jsme měli k dispozici i při naší první zkušební jízdě s modelem 308. Vznětový motor dosahuje své vrcholné podoby při středních otáčkách a zajišťuje silné zrychlení. Automatická převodovka, která je na palubě nového Peugeotu 308 SW (2022) ve všech motorech, které řídíme, obvykle funguje nenápadně, ale často trvá příliš dlouho, než podřadí během kickdownu.