Opel Astra 1.2 Turbo – Opel Astra Plug-In Hybrid rv:2022
Astra byla natolik technicky povedené auto, že vybojovala dokonce titul Auto roku, nová z ní nepřevzala doslova ani šroubek. Jde o totiž kompletně novou konstrukci vzniklou jako vůbec první Opel na platformě PSA EMP2 V3, přičemž stejného původu jsou i pohony. A tak zážehový tříválec 1.2 jako startovní motorizace není agregát GM se stejným objemem i počtem válců, který se objevil v Astře K po faceliftu, ale obdobný motor PSA PureTech. Stejně tak diesel 1.5, který nový Opel Astra nabízí, nemá nic společného s někdejším stejně objemným tříválcem; tady ostatně k záměně dojde jen stěží, neboť nejde o nic jiného než o evoluci osvědčeného celohliníkového dieselu PSA DV5, který má samozřejmě válce čtyři. A konečně, ani plug-in hybrid, které nás zajímá nejvíce, nepohání opelovský motor 1.6 Ecotec Turbo, nýbrž opět jednotka PSA 1.6 PureTech.
Dynamika slabšího plug-in hybridu (225k verze bude vyhrazena pro sportovní provedení GSe a přijde později) i průběh jeho výkonových křivek dobře plní cíl, k němuž byl stvořen; poskytovat uspokojivou dynamiku při středních rychlostech. To ostatně velmi dobře umí slabší verze motoru 1.6 PureTech i bez hybridní výpomoci, s ní ale mění cestování v příjemný zážitek se stálým dostatkem výkonu pod plynovým pedálem.