Opel Astra 1.2 Turbo rv:2022
Novinka je 1860 mm široká a 4374 mm dlouhá, což je o pouhé 4 milimetry více než u předchůdkyně, ale rozvor nabyl o 13 mm na 2675 mm. Tuhost skeletu v krutu narostla o 14 % a subjektivně je Astra L prostornější než ta dosavadní, ale to jde na vrub naprosto jiného mechanického základu, takže vůz není jednoznačně „lepší“, ale zkrátka „jiný“. Maximální objem zavazadlového prostoru je 1339, resp. 1268 litrů u plug-in hybridu. Potěší skutečně široká paleta poháněcích ústrojí, jejich skladba však s ohledem na použitou platformu nepřekvapí.
Zážehový tříválec 1,2 litru může mít výkon 81 kW/110 k nebo 96 kW (130 k), tedy tolik, co nabízí vznětový čtyřválec 1,5 litru. Volit u nich lze mezi manuální šestistupňovou a osmistupňovou samočinnou převodovkou (Aisin), jež je standardem pro plug-in hybridní provedení. To známým způsobem kombinuje zážehový čtyřválec 1,6 l/110 kW (150 k) s 81kW elektromotorem a li-ontovým akumulátorem 12,4 kWh. Vůz ujede podle WLTP 60 km na elektřinu a při kombinovaném výkonu 133 kW (180 k) zrychlí z klidu na 100 km/h za 7,6 s a dosáhne rychlosti 225 km/h (na elektřinu jede až 135 km/h). Ještě letos se objeví vrcholný plug-in hybrid s výkonem 165 kW (225 k), za rok přibude čistě elektrické provedení. S mild hybridními ani hybridními systémy se kupodivu stále nepočítá (ačkoli ještě loni nám u PSA hybrid slibovali).
NABÍDKA VERZÍ | |||
Motor | Výkon | Převodovka | Cena od |
1.2 Turbo | 81 kW/110 k | 6MT | 479 990 Kč |
1.2 Turbo | 96 kW/130 k | 6MT | 499 990 Kč |
1.2 Turbo | 96 kW/130 k | 8AT | 549 990 Kč |
1.5 CDTI | 96 kW/130 k | 6MT | 549 990 Kč |
1.5 CDTI | 96 kW/130 k | 8AT | 599 990 Kč |
1.6 Turbo PHEV | 133 kW/180 k | 8AT | 799 990 Kč |