Kia Ceed Sportswagon můžete získat s řadou zážehových a naftových motorů a dokonce i jako plug-in hybrid. Pokud ve městě děláte o něco víc než jen hrnčířství, vyberte si benzinový 1,0 l, ale pokud se vydáte na širší směsici městských a venkovských silnic, vyberte si energičtější 1,4litrový model.
Pokud pravidelně jezdíte hodně na dlouhé cesty, bude mnohem vhodnější 1,6litrový diesel. Bude mít dostatek síly, aby vytáhl vás, vaše přátele a spoustu zavazadel do přiměřeně strmých kopců, aniž byste se cítili příliš napjatí, a měl by také přinést působivou spotřebu paliva.
Pokud očekáváte, že váš Sportswagon bude hodně naložený, je mnohem lepší benzinový 1.5 T-GDi přeplňovaný turbodmychadlem o výkonu 158 k. Kromě počátečního zaváhání v nízkých otáčkách je účinný, jakmile ho natočíte, z 0 na 100 km/h se dostanete za 8,3 s. Nevýhodou je, že k získání tohoto motoru se budete muset rozhodnout pro nejvyšší specifikaci 3, což zvyšuje cenu vozu.
1,6litrový benzinový plug-in hybrid je dobrou volbou, pokud máte relativně krátké dojíždění a máte kde přes den nabíjet auto. S vybitými bateriemi Kia tvrdí, že elektromotor Sportswagonu dokáže ujet přibližně 85 km, než bude potřebovat pomocnou ruku od zážehového motoru.
Tyto hybridní modely jsou standardně dodávány s automatickou převodovkou, ale můžete si také připlatit za instalaci této jednotky do jiných modelů řady Ceed Sportswagon namísto standardní šestistupňové manuální převodovky. Automatická sedmistupňová dvouspojková jednotka poskytne vaší levé noze odpočinek a pomůže vám ubrat na hraně při velmi dlouhých jízdách, ale ve velmi pomalých rychlostech může být trochu trhavá.
Bez ohledu na to, jakou kombinaci motoru a převodovky zvolíte, Kia Ceed Sportswagon přichází se spoustou hi-tech bezpečnostní sady včetně automatického nouzového brzdění, tempomatu a asistenta pro jízdu v jízdním pruhu. Zatím nebyl testován organizací Euro NCAP, ale měl by se ukázat jako jeden z nejbezpečnějších malých kombi na trhu.