Přehled technických údajů
Zde najdete všechny důležité technické údaje pro Hyundai Staria na první pohled:
Rozměr
Délka: 5,25 metrů
Šířka: 2,00 metrů
Výška: 1,99 m
Rozvor: 3,27 metru
Prostor nad hlavou uvnitř přední / zadní části: nespecifikováno
Vnitřní šířka vpředu / vzadu: nespecifikováno
Dveře a sedadla: 5 dveří, 7 míst
Karoserie
Objem zavazadlového prostoru: 117 – 431 litrů
Objem zavazadlového prostoru s odstraněnými sedadly: 5 000 litrů
Hmotnost a tažná kapacita
Prázdná hmotnost: 2 367 – 2 513 kg
Přípustná celková hmotnost: 2 960 – 3 030 kilogramů
Přípustná tažná kapacita bez brzdění (max.): 750 kg
Přípustná tažná kapacita brzděná (max.): 1 500 kg
Zatížení střechy: 100 kilogramů
Spotřeba
Objem nádrže: 75 litrů
Urban (WLTP):
Nafta: 11.1 – 12.1 l/100km
Mimo město (WLTP):
Nafta: 7,2 – 7,4 l/100 km
Kombinovaná (WLTP):
Nafta: 8,5 – 8,9 l/100 km
Pojistné třídy
Odpovědnost: 20
Komplexní pojištění: 27
Částečné komplexní pojištění: 23
Tento přehled technických údajů modelu Hyundai Staria je samozřejmě velmi číselný. Abyste viděli, co tato čísla znamenají v každodenním životě a zda tato technická data vyhovují vašim potřebám, umístili jsme tato data do porovnání s alternativními modely. Jak si stojí hyundai Staria ve srovnání například s VW Multivan?
Celkové rozměry
Vůz, na který se musí orientovat všichni závodníci ve třídě Van, je VW Multivan. To je patrné i u modelu Hyundai Staria, který zůstává přesně v těchto rozměrech. S výškou 5,25 metru je však korejská dodávka výrazně delší než T7, která bude vydána od listopadu 2021. Sedmá generace Multivanu přichází pouze na 4,97 metru nebo 5,17 metru ve verzi s převisem. Oba modely se také liší šířkou. Hyundai Staria zabírá dva metry silnice, T7 1,94 metru. A asijská dodávka je také o osm centimetrů vyšší než VW Multivan.
Délka: 5,25 metrů
Šířka: 2,00 metrů
Výška: 1,99 m
Rozvor: 3,27 metru
Kromě modelu VW Bulli je nyní v segmentu dodávek mnohem více konkurentů. Nejtvrdším soupeřem je třída V od Mercedesu. To je také výrazně menší než Hyundai Staria. S délkou začínající na 4,90 metru a šířkou 1,93 metru je daleko za dodávkou z Koreje. Karosářské varianty třídy V se však pohybují až do výšky 5,37 metru a v závislosti na modelu se tak tyčí nad Starií.
Pouze Opel Zafira Life se blíží, který je k dispozici v různých verzích. Nejdelší měří 5,31 metru, což je o dalších šest centimetrů více než Hyundai Staria. Citroen Spacetourer, který je z velké části identický s Peugeotem Traveller, je k dispozici také v různých velikostech. „M“ je dlouhý 4,96 metru, „XL“ 5,31 metru. Je pozoruhodné, že všichni konkurenti Hyundai Staria jsou téměř o deset centimetrů nižší.
Vnitřní rozměry
Není divu, že s těmito rozměry je prostor dostupný v Hyundai Staria opulentní. V edici Signature, kterou si můžete objednat při uvedení na trh v Německu, jsou vpředu dvě pohodlná křesla. Volitelně by měla být později k dispozici také dvoumístná lavice na straně spolujezdce. Světlá výška a prostor pro nohy jsou velmi velkorysé. Ještě lepší je, že sedí ve druhé řadě, ve které jsou dvě sedadla připomínající salonek.
Mohou být přivedeny do sklopné polohy stisknutím tlačítka, otočeny o 180 stupňů nebo hýčkány sklopnou opěrkou nohou. Také vzadu sedí pohodlně na třímístné lavici v Hyundai Staria, pouze přístup je trochu těžkopádnější, protože posuvné dveře nelze otevřít tak daleko, že je vytvořen přímý přístup. Místo toho se cestující musí protlačit židlemi ve druhé řadě.
U VW Multivan T7 je zde vidět první rozdíl. V novém modelu, který se prodává paralelně s T6.1, jsou nyní ve třetí řadě namísto lavice pouze tři samostatná sedadla. Ve Volkswagenu je nepřekonatelný železniční systém, který umožňuje instalovat sedadla v široké škále konfigurací. Prostor je rozhodně ve všech polohách – stejně jako u Hyundai Staria.
Třída V od Mercedesu není v žádném případě horší než toto. Světlá výška je téměř neomezená, ale není tak daleko s prostorem pro nohy. Na 1,90 metru je to konec. Stejně jako u ostatních modelů je k dispozici prostor hlavně za sedadlem řidiče. Nohy lze natáhnout, sedadla lze otáčet, jsou zde volitelné stoly a lavice po třech, které lze zcela sklopit na ležící plochu.
Rozměry kufru
Kromě možností sezení bude při nákupu dodávky pravděpodobně rozhodující úložný prostor. Pokud cestujete až se sedmi osobami, chcete také přepravit zavazadla. Na první pohled to není tolik Hyundai Staria. V závislosti na tom, jak je třetí sedadlo umístěno, je to pouze 117 až 431 litrů. Protože však výhodou dodávky je její variabilita, úložný prostor se po odstranění zadních dvou řad sedadel rozšiřuje až na 5 000 litrů.
Objem zavazadlového prostoru: 117 – 431 litrů
Objem zavazadlového prostoru s odstraněnými sedadly: 5 000 litrů
Abychom udrželi krok s konkurencí, stále to nestačí. Mercedes třídy V zaostává za posledními místy o 610 až 1 410 litrů. Se sklopenými sedadly je to 4 200 až 5 010 litrů, v závislosti na verzi. VW T7 nenabízí tolik prostoru, ale stále více než v Hyundai Staria se všemi řadami sedadel. Zde je to 469 až 763 litrů, se sklopenými sedadly 3 672 až 4 053 litrů. Peugeot Traveller má také více prostoru pro zavazadla svých cestujících. K dispozici máte 603 litrů (maximálně 4 554 litrů).
Poloměr otáčení, palivová nádrž a spotřeba
V současné době Hyundai nabízí Staria pouze s jedním motorem. To ztěžuje srovnání s konkurencí. Vznětový motor o výkonu 177 koní lze objednat s osmistupňovou automatickou převodovkou a volitelným pohonem všech kol. Spotřeba se pohybuje mezi 8,5 a 8,9 litry. Přijatelná hodnota pro dodávku, která váží 2,5 tuny.
Poloměr otáčení: 12,0 metrů
Objem nádrže: 75 litrů
Urban (WLTP):
Nafta: 11.1 – 12.1 l/100km
Mimo město (WLTP):
Nafta: 7,2 – 7,4 l/100 km
Kombinovaná (WLTP):
Nafta: 8,5 – 8,9 l/100 km
Jiní výrobci však nabízejí výrazně více motorů, včetně hybridních variant, stejně jako varianty svých dodávek pouze s elektromotory. Pro lepší srovnání však používáme pouze naftu s podobným motorem. S VW T7 je to stále otevřené, protože nový Bulli ještě nelze objednat jako diesel. Ale tam bude diesel s výkonem 150 koní. Volkswagen zatím neposkytuje žádné informace o spotřebě paliva.
Výrazně méně než Hyundai Staria vyžaduje Mercedes V 220 d s výkonem 163 koní. Průměrná spotřeba je 6,3 litru. Ve verzi s výkonem 190 koní je to 6,4 litru. Citroën Spacetourer BlueHDi 180 si vede ještě lépe. Vyžaduje pouhých pět litrů nafty na 100 kilometrů.
Hyundai Staria si naopak vede lépe v kruhu otáčení. Korejská dodávka je dvanáct metrů, francouzský závodník 12,9 metrů. Ostatní dodávky v tomto segmentu jsou blízko sebe. VW T7 potřebuje 12,1 metru, Mercedes třídy V 11,8 metru.
Hmotnosti
Hyundai Staria není díky své velikosti zrovna lehký. S pohonem všech kol může dosáhnout až 2,5 tuny. To je výrazně těžší než například Mercedes třídy V, který váží maximálně 2,2 tuny. Nový VW T7, Peugeot Traveller a Citroën Spacetourer také váží dvě tuny.
Prázdná hmotnost: 2 367 – 2 513 kg
Přípustná celková hmotnost: 2 960 – 3 030 kilogramů
Přípustná tažná kapacita bez brzdění (max.): 750 kg
Přípustná tažná kapacita brzděná (max.): 1 500 kg
Vzhledem k tomu, že dodávky jsou oblíbené u obytných vozů, přirozeně vyvstává otázka, zda jsou velké autobusy vhodné i jako traktory. Hyundai Staria je pevně ve středu pole. Nebrzděný, je to až 750 kilogramů, brzděný 1 500 kilogramů. Konkurenti jsou poměrně silní. Citroën Spacetourer uváží až 2 300 kilogramů, Mercedes třídy V 2 000 kilogramů – a také nejvýkonnější model VW T7.