Honda HR-V rv:2022
Siluetou bychom Hondu mohli označit jako SUV-kupé, takže splývavou zádí obětovala trochu z praktičnosti ve prospěch módních tvarů. A aby byl dojem kompletní, skrývá kliky u druhého páru dveří do rámu okna.
V oblasti pohonných jednotek proběhla pořádná čistka. Na výběr je teď jenom hybrid kombinovaný se samočinnou převodovkou. Spalovací motor zastupuje atmosférická patnáctistovka pracující v úsporném Atkinsonově cyklu, která produkuje 79 kW a 131 Nm, elektromotor je naladěný na 96 kW a 253 Nm.
HR-V je v jádru spíš elektromobil, spalovací motor tady totiž slouží primárně pro dobíjení baterie, Honda se tak pohybuje na elektřinu, zatímco spalovací motor si žije svým životem – startuje a mění otáčky podle potřeby. Navzdory poměrně malému akumulátoru o kapacitě 1,08 kWh se HR-V pohybuje na elektřinu hodně často. Při brzdění auto samozřejmě rekuperuje, intenzitu navíc můžete ovlivnit pádly pod volantem hned ve čtyřech stupních. Ve městě tak motor hodně často ani nepřijde ke slovu a Honda se pohybuje hezky tiše.