Honda Civic Crash Test 2023
Cestující prostor vozu Honda Civic 2023 se zachoval stabilně během nárazového testu do předního překážkou. Ochrana hrudníku řidiče byla hodnocena jako slabá na základě čtení z testovacího figuríny. Nicméně čtení z figuríny naznačovala dobrou ochranu kolen a stehen jak u řidiče, tak u spolujezdce.
Honda demonstrovala, že podobná úroveň ochrany by byla poskytnuta osobám různých velikostí a těm, kteří sedí na různých pozicích. Analýza zpomalení kolizního vozíku během testu a analýza deformovatelné překážky po testu ukázaly, že Honda Civic by byla benigním partnerem při přední kolizi. V testu na pevné překážce celou šířkou byla ochrana všech kritických částí těla řidiče i pasažéra na zadním sedadle hodnocena jako dobrá nebo dostatečná. Sbližovací test boku vozidla a test na náraz do stojanu ukázaly, že ochrana všech kritických částí těla byla dobrá a v této části hodnocení dosáhla vůz nejvyšších bodů. Kontrola vzdálenosti (míry, do které je tělo vrženo na druhou stranu vozidla, když je zasaženo z opačné strany) byla považována za dostatečnou.
Civic disponuje protiopatřením k ochraně pasažérů před zraněními při takových nárazech. Systém si vedl dobře v testu Euro NCAP s dobrou ochranou hlav pasažérů. Testy předních sedadel a opěrek hlavy prokázaly dobrou ochranu proti zranění krční páteře při nárazu zezadu. Geometrická analýza zadních sedadel také naznačovala dobrou ochranu proti zranění krční páteře. Civic má pokročilý systém eCall, který v případě nehody upozorní záchranné služby, ale postrádá systém pro zabránění sekundárním srážkám po nehodě.
Civic poskytuje dobrou ochranu všech kritických částí těla jak pro cestující ve věku 6 let, tak pro cestující ve věku 10 let při nárazu do přední překážky a boku vozidla a dosáhl v této části hodnocení nejvyšších bodů.
Vozidlo Honda Civic má „aktivní“ kapotu. Senzory v nárazníku detekují, když dojde ke střetu s chodcem, a aktuátory zvedají kapotu, aby vytvořily více prostoru k pevným strukturám v motorovém prostoru. Honda prokázala, že systém funguje spolehlivě pro různé výšky chodců a při různých rychlostech, a v testech byl vůz testován s kapotou ve zvednuté „nasazené“ pozici. Ochrana hlavy zasaženého chodce byla téměř zcela hodnocena jako dobrá nebo dostatečná. Nárazník poskytoval dobrou ochranu nohám chodců, ale ochrana pánevní oblasti byla rozporuplná. Systém autonomního nouzového brzdění (AEB) u Civicu dokáže reagovat na ohrožené účastníky silničního provozu stejně jako na ostatní vozidla. Systém se dobře osvědčil v testech odezvy na chodce a cyklisty, přičemž většina srážek byla v těchto scénářích vyhnuta.
Je důležité si uvědomit, že výsledky crash testů jsou získány za standardizovaných podmínek a mohou se lišit v závislosti na konkrétních okolnostech nehody. Je proto důležité sledovat oficiální hodnocení a informace poskytované nezávislými bezpečnostními organizacemi, jako je NHTSA nebo Euro NCAP, abyste získali nejaktuálnější a nejkomplexnější informace o bezpečnosti vozidla Honda Civic Sedan 2022.