Ford Mustang Mach 1 1969
Ford Mustang z roku 1969 měl řadu jmen modelů a motorů zaměřených na výkon. K dispozici bylo šest továrních modelů Mustang (GT, Boss 302, Boss 429, Shelby GT350, Shelby GT500 a Mach 1). Dále, sedm variací V8s bylo dostupné v roce 1969 k 1973 modelům; většina z nich je k dispozici také v novém Mach 1.
Kvůli úspěchu Mach 1 byl model GT přerušen po roce 1969 po slabém prodeji 5 396 kusů oproti 72 458 prodejům Mach 1. Mustang nebude nosit odznak „GT“ znovu až do roku 1982.
Balíček Mach 1 byl dostupný pouze v karoserii „SportsRoof“ (dříve známé jako „fastback“) nikdy s pevnou střechu nebo kabriolet. Mnoho resto-modů vizuálních konverzí od té doby provedli vlastníci a nadšenci, ale nejsou to Mach 1 podle kódu VIN.
Všechny modely Mach 1 první generace se vyznačují kódem karoserie 63C na štítku dveří.
V roce 1968 závodníci Mickey Thompson a Danny Ongais odvezli tři Mustangy Mach 1 do solné pláně Bonneville, pro fotografie do časopisu Hot Rod, dále vytvořili 295 rychlostních a vytrvalostních rekordů v sérii tratí 500 mil a 24 hodin.
Ford udržoval Mach 1 naživu až do roku 1970 a kromě vizuálů se změnilo jen málo. Karoserie z roku 1970 obsahovala dvoupaprskové světlomety. Ford modelového roku 1970 používal motor Windsor 2v na některých dříve vyrobených vozech až do nového 351 cu in (5,8 l) Cleveland (351C) V8 buď 2V nebo 4V (pro použití se 4 byly použity výhradně verze -venturi carbs). Motor 351C 4V (kód M) se vyznačoval kompresí 11,0:1 a produkoval 300 koní (224 kW; 304 PS) při 5400 ot./min. Tento nový motor obsahoval prvky získané z motoru Ford řady 385 a Boss 302, zejména mnohoúhlové spalovací komory se šikmými ventily a technologii tenkostěnného lití.