Ford Kuga 1.5 EcoBoost rv:2023
Ford Kuga se vyrábí i s výkonnými motory. Nejvýkonnější benzin i diesel ve čtyřkolce mají okolo 130 kW. Naše patnáctistovka s předním pohonem je vlastně téměř základní motorizací. (Existuje i ve slabší, 88kW verzi.) Subjektivně je dynamika velmi dobrá. Dílem díky mapování plynu, dílem díky krátkému odstupňování převodů. Na jedničku jede Kuga 1.5 EcoBoost 110 kW reálných 48 km/h, na dvojku 87, na trojku 127.
Technické údaje Ford Kuga 1.5 EcoBoost FWD ST-Line
MOTOR
Konstrukce: přeplňovaný řadový čtyřválec s proměnným časováním sacích i výfukových ventilů, uložený vpředu napříč
Plnění: přeplňování výfukovým turbodmychadlem
Zdvihový objem válců (cm3): 1498
Vrtání x zdvih (mm): 79,0 x 76,4
Kompresní poměr: 10,0 : 1
Ventilový rozvod: DOHC, 4 ventily na válec
Nejvyšší výkon (kW/min-1) 110/6000
Nejvyšší točivý moment (N.m/min-1): 240/1600-4000
Převodovka: šestistupňová manuální
Poháněná kola: přední
JÍZDNÍ VÝKONY
Akcelerace 0-100 km/h (s): 9,7
Nejvyšší rychlost (km/h): 195
Spotřeba paliva město/mimo město/kombinovaná (l/100 km): 7,9/5,4/6,3
ROZMĚRY A HMOTNOSTI
Délka (mm): 4541
Šířka bez/včetně zrcátek (mm): 1856/2086
Výška (mm): 1703
Rozvor náprav (mm): 2690
Rozchod kol vpředu (mm): 1571
Rozchod kol vzadu (mm): 1583
Poloměr otáčení (m): 5,55
Provozní hmotnost bez řidiče (kg): 1504
Nejvyšší přípustná hmotnost (kg): 2100
Objem zavazadlového prostoru (l): 605
PODVOZEK A PNEUMATIKY
Podvozek vpředu: zavěšení MacPherson, vinuté pružiny, plynokapalinové tlumiče pérování, zkrutný stabilizátor
Podvozek vzadu: víceprvkové zavěšení Control Blade, plynokapalinové tlumiče pérování, zkrutný stabilizátor uchycený na těhlici s dvojitým kloubovým spojem
Řízení: hřebenové s elektromechanickým posilovačem, 2,6 otáčky volantu mezi krajními polohami
Brzdy vpředu: ventilované kotouče 320 x 25 mm
Brzdy vzadu: plné kotouče 280 x 11 mm
Standardní rozměr pneumatik: 235/50 R18