Citroën e-C4 Shine (136 HP) rv:2023
Nový CITROËN C4 se svou vyšší světlou výškou, velkými koly a svažující se střechou působí, jako by byl připraven okamžitě vyrazit. Je prostorný a přesto velmi aerodynamický. Příď vozu odráží novou identitu CITROËN s chromovaným logem prostupujícím celou šíří vozu až k dvouúrovňovým Full LED světlometům.
Příjemné překvapení nízkou spotřebou elektrické energie ë-C4 na okresech, takže jsem podrobně zkontroloval účinnost tohoto vozidla i na dálnicích. Při rychlosti tempomatu 140 km/h spotřeboval motor 28,8 kWh/100 km na 100 km jízdy. To je hodně, dosah vozu při takové rychlosti klesá na úroveň 173 kilometrů. Každý současný elektromobil má však podobný problém. Optimální cestovní tempo na dálnici je podle mých pozorování 110 km / h, pak auto vytáhne 19,1 kWh z baterie na 100 km jízdy (dojezd při tomto tempu: 261 km).
Při rychlosti 130 km/h musíte počítat se spotřebou 24,4 kWh (dojezd: 205 km), rychlost 120 km/h znamená vývod 21,9 kWh (dojezd: 228 km). Můžete také jet tempem nákladních automobilů, pak budete mít spotřebu kolem 15,3 kWh a dojezd 327 kilometrů. Když je režim Eco zapnutý, tato hodnota se může stále vyšplhat na deklarované maximum dojezdu 350 km. Taková pomalá jízda se mi však ve většině případů jeví jako příliš velký kompromis. Pokud však nebudete spěchat, bude méně pravděpodobné, že budete stát u nabíjecí stanice. Logika je jasná.
TECHNICKÝCH ÚDAJŮ Citroën ë-C4 Shine BEV
Motor: synchronní elektromotor s permanentním magnetem
Pohon: přední kola
Max. výkon: 100 kW (136 hp)
Točivý moment: 260 Nm
Pohotovostní hmotnost: 1 655 kg
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 9,4 s
Max. rychlost: 150 km/h
Objem zavazadlového prostoru: 380 l
Kombinovaná spotřeba v testu: 15,3 – 28,8 kWh/100 km
Cena testovacího vozidla: 33 440 eur