Citroën C5 Aircross plug-in hybrid rv:2021
Testovaný C5 Hybrid za milion nabídne papírově pěkný dojezd 50 kilometrů čistě na baterky, a to svou typicky kolíbavou jízdou. Pro tohle auto nicméně platí ještě jedno označení – první dobíjecí. Právě s C5 totiž Citroën vstupuje na kolbiště plug-in hybridních aut.
Nutno podotknout, že pro plug-in hybridní provedení nabízí Citroën poměrně bohatou nabídku výbav. Zvolit si můžete rovnou ze čtyř, přičemž už v té základní (Feel za akčních 895 tisíc) získáte řadu asistentů, parkovací kameru nebo tři samostatná sedadla vzadu. Dodávaná palubní dobíječka má výkon 3,7 kW, za výkonnější (7,4 kWh) se připlácí osm tisíc.
C5 Aircross je předokolka, auto disponuje benzinovým čtyřválcem o výkonu 133 kW/181 koní s maximálním točivým momentem 300 Nm při 3000 otáčkách. K tomu je tu ale vpředu ještě elektromotor, takže hybridní ústrojí dohromady vyvine 165 kW/225 koní, což už s 1800 kilogramy dokáže i slušně zahýbat.