Nejen změna motoru, ale zcela nové auto
Nové Audi S5 se představuje s výraznými inovacemi, které ho posouvají na novou úroveň. Ačkoliv zásadní změnou je přechod od naftového motoru k benzinovému šestiválci, v útrobách vozu se odehrálo mnohem více. Tento nový model nabízí kombinaci úsporného provozu, dynamiky a moderních technologií.
Nová platforma a systém MHEV Plus
Jednou z hlavních změn je nová platforma PPC (Premium Platform Combustion), která nahrazuje starší MLB Evo používanou v předchozím modelu. Tato platforma je určena pro elektrifikované spalovací motory a sdílí ji také modely Audi A5 a Audi Q5. PPC poskytuje lepší možnosti elektrifikace, což je u tohoto modelu klíčovým prvkem.
Další zásadní inovací je nový mild-hybridní systém MHEV Plus. Tento systém obsahuje dva elektromotory – známý startér-generátor a další motor umístěný za převodovkou, který vyvíjí výkon 18 kW a točivý moment 230 N.m. Díky tomu může vůz provádět některé manévry, jako je parkování nebo rozjezdy, čistě na elektrickou energii. Systém MHEV Plus také umožňuje rekuperaci energie s výkonem až 25 kW, čímž přispívá k úsporám paliva a lepší dynamice.

Motor a převodovka
Audi S5 nyní spoléhá na třílitrový přeplňovaný V6 motor s jedním turbodmychadlem a variabilní geometrií lopatek. Tento motor je vybaven pokročilým systémem vstřikování s tlakem 350 barů a dvěma chladicími okruhy – jeden pro motor a druhý pro elektromotor. Výkon motoru dosahuje 270 kW (367 koní) při otáčkách 5500-6300 min-1 a točivý moment 550 N.m v rozmezí 1700-4000 otáček.
Nové Audi S5 už nevyužívá osmistupňový měnič, ale přechází na sedmistupňovou DSG převodovku, která je doplněna elektromotorem. Tento systém nabízí hladší řazení a lepší akceleraci.



Pohon všech kol a podvozek
Audi S5 se také loučí se systémem quattro Torsen a nově přechází na quattro ultra, který se připojuje pouze v případě potřeby, což zajišťuje vyšší efektivitu provozu. Při rozjezdech funguje jako pohon všech kol, ale například při dálniční jízdě se pohání pouze přední kola, což snižuje spotřebu paliva.
Zadní kola jsou standardně doplněna o aktivní sportovní diferenciál, který zajišťuje lepší ovladatelnost vozu při sportovní jízdě. Pro náročné řidiče je k dispozici i sportovní podvozek snížený o 2 cm, který si lze pořídit za příplatek 10.200 Kč. Na obou nápravách je pětivrstvé zavěšení, které zajišťuje stabilní a pohodlnou jízdu.



Spotřeba a emise
Díky elektrifikaci a pokročilým technologiím se podařilo inženýrům Audi snížit průměrnou spotřebu vozu. Nové Audi S5 sedan má nyní kombinovanou spotřebu 7,6 l/100 km a emise činí 172 g/km, což je skvělý výsledek vzhledem k jeho výkonu.

Ceny a dostupnost
Audi S5 sedan začíná na ceně 1.993.500 Kč, zatímco varianta Avant má cenovku od 2.035.500 Kč. S možností přidání výbavy se cena snadno vyšplhá nad 2,5 milionu Kč.
Technická data
Specifikace | Audi S5 Sportback (TDI) | Audi S5 sedan (TSI) |
---|---|---|
Motor | V6 TDI | V6 TSI |
Objem [ccm] | 2967 | 2994 |
Vrtání x zdvih [mm] | 83,0 x 91,4 | 84,5 x 89,0 |
Kompresní poměr | 16,3:1 | 12,0:1 |
Výkon [kW/ot.min] | 251/3800-3950 | 270/5500-6300 |
Točivý moment [N.m/ot.min] | 700/1750-3250 | 550/1700-4000 |
Zrychlení [s] | 4,6 | 4,5 |
Maximální rychlost [km/h] | 250 | 250 |
Převodovka | 8A | 7A |
Pohon | quattro stále-Torsen | quattro ultra |
Hmotnost [kg] | 1895 | 2025 |
Rozměry [mm] | 4757 x 1843 x 1376 | 4829 x 1860 x 1410 |
Rozvor [mm] | 2829 | 2897 |
Audi S5 2025 je inovativní sedan s vysokým výkonem a moderními technologiemi, které kombinují úsporu paliva a sportovní jízdní vlastnosti.