Domů » Audi Q8 e-tron 2023

Audi Q8 e-tron 2023

Napsal admin

Audi Q8 e-tron 2023

Jsou to asi tři roky, co se na silnice poprvé dostalo originální elektrické vozidlo Audi, SUV E-Tron. To je v automobilové technice téměř věčnost, což znamená, že je čas na aktualizaci. Vylepšená verze debutuje s aktualizovaným vzhledem, o něco větším rozsahem a novým, méně matoucím názvem: Seznamte se s Audi Q8 E-Tron 2023 a SQ8 E-Tron SUV a Sportback.

Řada elektrických vozidel Audi se rozrostla o menší crossover Q4 E-Tron, elektrické modely Sportback, sportovní sedany E-Tron GT a RS E-Tron GT a modely A6 a Q6 E-Tron jsou hned za rohem.

Pouhé označení svého prvního elektrického SUV „E-Tron“ se s tím, jak se jeho rodina rozrůstá, stávalo stále méně a méně adekvátním, a proto Audi pro své osvěžení v polovině cyklu překřtilo svůj původní vyhrazený elektromobil 2023 na Audi Q8 E-Tron. Během přechodu se ze sportovního E-Tron S stane SQ8 E-Tron, přičemž modely Sportback budou následovat. Tato změna uvádí přezdívku SUV do souladu se strukturou pojmenování jeho současné stáje modelů s elektrickým i spalovacím pohonem.

Nové názvosloví lze nalézt laserem vyleptané na černých B-sloupcích Q8 E-Tron, což je nový prvek značky Audi, a také černým písmem na zadních výklopných dveřích. Vpředu má jednorámová maska chladiče nový voštinový design a kontrastní černý nebo hliníkový rámeček, který integruje světlomety SUV. V horní části jednoduchého rámu osvětluje mřížku nová LED projektorová lišta a zvýrazňuje znak se čtyřmi kroužky. Přetvořen byl také přední a zadní nárazník SUV, ale celkově jsou designové změny uprostřed cyklu minimální.

Výkon dvoumotorového Q8 E-Tron 55, se nezměnil na kombinovaných 402 koňských sil (300 kW) v režimu Boost Mode a točivém momentu 490 liber na stopu. Zrychlení z 0-100 km/h za 5,6 sekundy a elektronicky omezená maximální rychlost 199 km/h jsou rovněž nezměněny. Avšak těsnější vinutí na statoru zadního motoru umožnilo inženýrům Audi vtlačit další dvě cívky, což zlepšilo účinnost a umožnilo více generování točivého momentu z méně aktuálních aplikací.

Největší změna přichází v podobě větší baterie, respektive energeticky hustší 114kilowatthodinové baterie, která se vejde do stejného prostoru jako stará 95kWh jednotka. Je to díky novému vrstvenému prizmatickému designu a nové chemii buněk. Mezi prostornější baterií, účinnějším motorem a vylepšeným aero, Audi očekává 30% nárůst dojezdu, přičemž odhaduje 580 kilometrů pro SUV a 598 kilometrů pro Q8 E-Tron Sportback, obojí podle evropského standardu WLTP.

You may also like

Zanechat komentář