Honda Civic Type R rv:2023
Všechny aspekty nového Civic Type R byly vyvinuty v rámci modelové koncepce vytvoření „Ultimate Sports 2.0“ a byly přepracovány tak, aby zvýšily pocit radosti z jízdy zlepšením aerodynamického výkonu a zvýšením přítlaku. Type R, který staví na elegantních a stylových liniích zcela nové Hondy Civic.
Honda Civic Type R je o 8 mm nižší a o 90 mm širší než Civic e:HEV a o 13 mm nižší a 15 mm širší než předchozí generace Civic Type R. Nízkého, svalnatého vzhledu je dosaženo díky tvarovaným, svalnatým podběhům kol. Nová lehká a vysoce tuhá 19palcová matně černá litá kola. Tato jedinečná kola Type R jsou obuta do pneumatik Michelin Pilot Sport 4S 265/30R/19.
Pro podporu tepelného odvodu 2,0litrového motoru VTEC Turbo je nyní hliníková kapota vybavena větracím otvorem, který také funguje ve spojení s velkou spodní mřížkou pro optimalizaci proudění vzduchu a poskytuje skutečný negativní zdvih nad přední částí.
Nová Honda Civic Type R je poháněna přepracovaným 2,0litrovým čtyřválcovým přeplňovaným motorem VTEC, který využívá několik technologií odvozených z motoristického sportu. Ty dále zlepšují výkon, točivý moment a odezvu nad možnosti i lehké verze Limited Edition předchozího modelu.
Vývojový tým přepracoval turbodmychadlo, aby se zlepšila jeho účinnost. Snížením počtu lopatek turba a optimalizací jejich tvaru a průměru se snížila setrvačnost uvnitř jednotky. Přepracovaný tvar skříně je menší a kompaktnější než u předchůdce a dále přispívá k vyššímu výkonu a citlivosti turbodmychadla.
Přímý výfukový systém zvyšuje průtok výfukového vzduchu o 13 % oproti předchozímu modelu, snižuje protitlak a umožňuje motoru pracovat efektivněji. Systém je zakončen nově navrženým zadním boxem s trojitým výstupem, který má aktivní ventil pro další zvýšení průtoku výfukových plynů. Vylepšení modulace zvuku také zlepšuje sluchový vjem.
Nový vůz se vyznačuje vylepšenou regulací teploty a vzduchovým chlazením prostřednictvím modernizovaného chladiče, což zajišťuje trvalý a optimální výkon při intenzivním používání díky o 48 % většímu otvoru, který nabízí nový design mřížky a předního nárazníku. Upravený přívod vzduchu má větší průměr a umožňuje 10% zvýšení průtoku nasávaného vzduchu.
To vše je řízeno přepracovaným systémem řízení motoru, který byl aktualizován dalším zvýšením rozlišení řízení časování zapalování a vyladěním VTC (Variable Timing Control), aby se zlepšila celková odezva plynu při akceleraci.
Celkovým efektem modernizace motoru je vyšší výkon ve vysokých otáčkách a nižší spotřeba paliva v nízkých otáčkách a nejvyšší poměr výkonu a hmotnosti ve své třídě. Motor produkuje 329 k při 6 500 ot./min., zatímco točivý moment 420 Nm je k dispozici při pouhých 2 200 ot./min a zůstává k dispozici až do 4 000 ot./min, přičemž motor se volně vytáčí až do 7 000 ot./min. Výsledkem je, že Civic Type R dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h za pouhých 5,4 sekundy a dosáhnout maximální rychlosti 275 km/h.
K dosažení těchto hodnot pomáhá přepracovaná šestistupňová manuální převodovka, která má řadu nových funkcí navržených výhradně pro nový Type R, což výrazně zlepšuje plynulost a zatížení řazení. Nový lehký setrvačník je o 18 % lehčí než předchozí generace, snižuje setrvačnost o 25 %, což pomáhá VTEC Turbo ještě lépe reagovat.