Škoda Enyaq Coupé RS iV rv:2022Škoda Enyaq Coupé RS iV je nejen nejvýkonnější, ale také nejdražší škodovkou prodávanou na českém trhu. Vyzkoušeli jsme ji v reáliích českých silnic a byli příjemně překvapeni jízdními vlastnostmi, byť v žádném případě nejde o sportovní auto v pravém slova smyslu. Potěší i praktičnost jediného kupátka v nabídce značky na českém trhu.
Zatímco klasický Enyaq iV nabízí s výkony od 132 do 195 kW a v cenovém rozmezí od 1,125 po 1,4 milionu korun, kupátko zatím prodává výhradně v nejsilnější verzi RS se dvěma elektromotory, pohonem všech kol a výkonem 220 kW – za cenu od 1,56 milionu. Dala tak Enyaqu Coupé punc výjimečnosti a podle počtu objednávek se jí tato taktika vyplácí. Zatím nestíhá uspokojit požadavky zákazníků, a tak stále odkládá příjezd slabších a levnějších verzí kupátka na český trh.
Jízda se Škodou Enyaq Coupé RS iV je rozhodně zážitkem. Elektromobil s krátkodobým výkonem až 300 koní nabízí impozantní odpich z místa. Rovněž hodnota zrychlení z 0 na 100 km/h během 6,5 s jasně ukazuje, co lze od auta s pohonem všech kol díky dvěma elektromotorům čekat.
Výrobce udává kombinovanou spotřebu 17,2 kWh/100 km, což není nereálné, ale při testu jsme toho dosáhli málokdy. Konzumace testovaného auta se ustálila na 22 kWh/100 km s tím, že jsem ho vůbec nešetřil a choval se k němu, jak se k vozu s plaketkou RS na karoserii sluší a patří.
Baterie o využitelné kapacitě 77 kWh umožňuje při normované spotřebě dojezd na jedno nabití lehce přes pět set kilometrů, což už se příliš neliší od sportovně laděných aut s benzinovým motorem. Vzhledem k naší spotřebě jsme na jedno nabití ujeli přibližně 370 kilometrů.
Zatímco z hlediska dojezdu se nemá Enyaq Coupé RS iV za co v porovnání s konkurenty stydět, a dokonce předčí díky lepší aerodynamice i klasický Enyaq, rychlost nabíjení nepatří mezi jeho silné stránky. Maximálním 135 kW (my jsme ale v reálu naměřili ještě o něco méně) se může například Hyundai Ioniq s výkonem až 220 kW shovívavě usmívat. A tomu odpovídá i čas strávený na rychlonabíječkách.